به گزارش کلهرنیوز به نقل از اسلام آباد خبر ،  یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش از وضعیت اجرای این گلخانه انتقاد کرد و گفت: گلخانه شهدای اسلام آبادغرب از سال ۹۳ شروع به کار کرده که متاسفانه این پروژه بعد از ۸ سال هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی افزود: این گلخانه به عنوان بزرگترین گلخانه هیدروپونیک غرب کشور که توسط سازمان اقتصادی کوثر اجرا می شود می تواند نقش بسزایی در اشتغال و تولید منطقه و همچنین صادرات به کشورهای همسایه داشته باشد.

وی افزود: روند اجرای این پروژه اصلا مناسب نیست و برای رفع مشکلات آن با وزیر جهادکشاورزی و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران مکاتبه و رایزنی خواهم کرد تا هرچه زودتر این پروژه مهم بخش کشاورزی به ثمر بنشیند.

وی از مسئولان شهرستان و استان خواست به صورت جدی تر به موضوعات این پروژه ورود کنند تا بیشتر از این روند کند این گلخانه مهم طولانی تر نشود

در ادامه مجتبی بخشی پور نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: این گلخانه از مطالبات بحق و چندین ساله مردم شهید پرور اسلام آبادغرب می باشد که متاسفانه عزمی در اجرا و تکمیل این پروژه توسط مدیران این مجموعه دیده نمی شود.

وی افزود: عدم مدیریت ، نظارت و تخصص از مهمترین مشکلات در روند اجرای پروژه گلخانه اسلام آبادغرب می باشد که حتی مدیران شرکت متولی ساخت این گلخانه با وجود حضور ریاست محترم جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران کشور به استان کرمانشاه به خود اجازه ندادند که امروز در این مجموعه حضور پیدا کنند.

وی در ادامه گفت: به صورت ویژه پیگیر این مطالبه مهم مردم شهرستان بخصوص خانواده معظم شهدا و ایثارگران خواهیم بود و خواستار پیگیری معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران برای رفع مشکلات توجه ویژه به بزرگترین طرح گلخانه ای  غرب کشور هستیم.

گلخانه اسلام آبادغرب در زمینی به مساحت ۵۶ هکتار می باشد که در آن ۲۵ هکتار گلخانه یکپارچه در دوفاز احداث می شود که هم اکنون در فاز اول بعد از گذشت چندین سال ۱۱ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به کندی در حال اجرا می باشد.

شهرک گلخانه ای شهدای اسلام آبادغرب در هفته های اخیر حواشی و مشکلات زیادی داشته که منجر به ورود دستگاه قضایی و سایر دستگهای اجرایی شده که در روزهای آینده به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :