به گزارش کلهرنیوز، شهریار قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: واحد‌های صنایع تبدیلی شامل واحد‌های فرآوری، بسته‌بندی و ذخیره‌سازی است و اولین فرایندی که بر روی محصولات کشاورزی پس از برداشت انجام می‌شود صنایع تبدیلی گفته می‌شود.

وی عنوان کرد: در استان کرمانشاه ۴۱۲ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت ۵٫۵ میلیون تن وجود دارد که از این تعداد ۲۶۸ واحد با ۲٫۶ میلیون تن زیر نظر جهاد کشاورزی و مابقی واحد‌هایی هستند که از سال‌های پیش زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت مشغول فعالیت هستند.

قاسمی گفت: با توجه به تصمیم‌گیری‌های انجام شده مقرر شده که به مرور زمان و با طی کردن مراحل لازم مدیریت تمامی واحد‌های صنایع تبدیلی استان کرمانشاه به جهاد کشاورزی واگذار و منتقل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تخصیص ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های بخش کشاورزی خبر داد و افزود: ره‌آورد سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان در ماه گذشته تخصیص ۳۰۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های بخش کشاورزی بود.

وی با بیان اینکه اکنون این اعتبار به استان ابلاغ شده است عنوان کرد: این ۳۰۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های همه حوزه‌های زیر مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان شامل دامپزشکی، امور اراضی، شیلات، امور عشایری، منابع طبیعی، شرکت شهرک‌ها و بخش‌های مختلف کشاورزی مانند باغداری و آبیاری و دیگر بخش‌ها که اکثرا دارای پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند، اختصاص یافته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :