به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، بهمن امیری مقدم امروز شنبه در شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، ضمن اشاره به موفقيت دانش آموز كرمانشاه “محمد بهرامی” نفر اول رشته علوم انسانی کنکور ۱۴۰۱ و نخبه علمی کشور، اظهار داشت: پس از یک دهه یک جوان کرمانشاهی در کنکور رتبه اول را کسب کرد که لازم است در این خصوص آموزش و پرورش ایشان را به عنوان الگو به مدارس و دانش آموزان معرفی کنند تا سال آینده تعداد بیشتری داشته باشند.

استاندار کرمانشاه افزود: کسب رتبه های علمی در آموزش و پرورش نشان دهنده عملکرد مثبت آموزش است.

وی خاطر نشان کرد: آمادگی کامل جهت ورود دانش آموزان به مدارس را در مجموعه آموزش و پرورش در تمام پایه ها داشته باشیم و ۱۵ روز قبل از آغاز سال تحصیلی تمام تمهیدات اندیشیده شود.

امیری مقدم در ادامه از اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی در این استان بصورت خانه به خانه و با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران خبر داد و گفت: انسداد مبادی بی سوادی ضرورتی انکار ناپذیر در راستای ریشه کنی این معضل است.

وی اظهار داشت: متاسفانه فقر اقتصادی، فقرفرهنگی، مهاجرت ها، ازدواج، بدسرپرستی، کودکان کار و در سال‌های اخیر کرونا مزید بر افزایش این معضل شده است.

استاندار کرمانشاه همچنین بر استفاده از ظرفیت خیران، نهادهای دولتی و غیردولتی و مردم در راستای تحقق انسداد مبادی بیسوادی در این استان تاکید کرد.

وی اساس موفقیت کشور را آموزش و پرورش دانست و افزود: شناسایی و معرفی دانش آموزان لازم التعلیم و فاقد شناسنامه طی بخشنامه ای به فرمانداران ابلاغ می شود.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: ریشه کنی بی سوادی نیازمند عزم ملی و تعامل و همکاری همه نهادهای دولتی و غیر دولتی با آموزش و پرورش است.

وی گفت: باید معلمین به دنبال خلاقیت های جدید از سایت ها و یا استان‌های دیگر باشند چرا که آموزش و پرورش اساس آموزش در كشور است و با آموزش و پرورش اصولی و روبه رشد در كشور شاهد توسعه و پيشرفت در جامعه خواهيم بود.

امیری مقدم همچنين خواستار استعدادیابی و مهارت افزایی دانش آموزان شد و اذعان داشت: بايد استعداد دانش آموزان بر اساس علاقمندی به رشته های مختلف سنجيده شود و هر دانش آموز یک مهارت را فرا گیرد و فرهنگ کار کردن را به دانش آموزان باید بیاموزیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :