به گزارش کلهرنیوز ،ابراهیم عزیزی امروز پنج شنبه در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه که در اتاق بازرگانی برگزار شد، قانون اساسی را میثاق دینی و ملی مردم عنوان کرد و اظهار داشت: در صدر قانون اساسی آیه عدالت نقش بسته است و در اصل ۴۸ قانون تجلی پیدا کرده که همه استانها به فراخور امکانات و استعداد ها باید یکسان رشد و پیشرفت کنند‌.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در قانون اساسی استقلال همه جانبه یعنی استقلال سیاسی اجتماعی فرهنگی محقق شده است و استقلال اقتصادی یعنی خودکفایی و استفاده بهینه از دانش نیز باید محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مصوبات سفر نورانی مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه تولید سند پیشرفت بود که اعتبارات بسیار قابل توجهی برای آن در نظر گرفته شد.

عزیزی به دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: در این دیدار رهبر به ۲ نکته تاکید داشتند اول سیاست های کلی نظام به قانون تبدیل شود و دیگر اینکه قوانین مغایر سیاست های کلی نظام نباشد.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین سیاست های نظام، اقتصاد مقاومتی است، ایران اسلامی سرشار از استعداد های مادی و معنوی و ذخایر و منابع طبیعی و نیروی انساني متعهد و کارآمد است که عظم راسخ برای پیشرفت دارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی الگوی بومی مردمی و علمی است که برگرفته از فرهنگ انقلابی و اسلامی است و اگر آن عمل شود می‌توانیم بر مشکلات فائق شویم و دشمن را در جنگ اقتصادی شکست دهیم.

وی اظهار راشت: بدون شک با اقتصاد مقاومتی ایران در جهان بر قله پیشرفت قرار می‌گیرد و آرمانها و چشم‌انداز ما پیاده خواهد شد.

عزیزی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش و فرآوری، عدالت بنیان، درون زا، برونگرا، فرصت ساز و مولد است و در واقع الگوی برای نظام اقتصادی است.

عزیزی افزود: جهاد مقدس و حماسه اقتصادی دو تعبیری هستند که رهبر معظم انقلاب بسیار بر آن تاکید دارند و کسانی که در راه اقتصاد مقاومتی قدم بردارد در خط مقدم جهاد مقدس خواهند بود و آن دسته از افرادی که سنگ اندازی کنند در این جهاد مانع ایجاد می کنند.

وی اشتغال را مهم ترین دغدغه مردم دانست و بیان داشت: بر اساس قانون اساسی داشتن شغل یک حق است و در مقابل نیز دولت مکلف است شغلی پایدار و امیدآفرین ایجاد کند و هر مسئولی در این راه کوتاهی کند باید مورد مواخذه قرار بگیرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با سنگ اندازی بانک ها و عدم فراهم کردن زمینه های پیشرفت شغل ایجاد نمی شود.

وی ادامه داد: اگر متوجه سنگ اندازی مسئولین شویم ساکت نخواهیم نشست نظارت ما نظارت سختی خواهد بود و از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد اجازه نمی‌دهیم در استانی که این همه مشکل وجود دارد مسئولین سنگ‌اندازی کنند.

عزیزی همچنین از فراهم شدن حق منطقه جنگی برای شاغلین، بازنشستگان و سایر اقشار خبر داد و افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه امسال برای گرمسیری و سردسیری در نظر گرفته شده که تشویقی برای کشاورزان است، برای راه آهن تا مرز خسروی و پتروپالایش آناهیتا اعتباراتی در نظر گرفته شده است و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای آب آشامیدنی کرمانشاه پیش بینی شده است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :