به گزارش کلهرنیوز، آیین بهره‌برداری از فاز اضطراری تصفیه‌‌خانه غدیر(فاز اول طرح بزرگ آب‌رسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان) امروز و همزمان با ششمین روز از هفته دولت با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه در این مراسم بهره‌برداری از فاز اضطراری آب شرب کرمانشاه را محصول یک کار جهادی و انقلابی دانست و اظهار داشت: ۸۰۰ میلیارد تومان هم در سفر رئیس جمهور برای تکمیل این طرح و اجرای خطوط بین مخزنی در نظر گرفته شده و با اتمام این پروژه، بخش مهمی از معضل دیرینه کمبود آب شرب شهر کرمانشاه حل می‌شود.

وی عنوان کرد: در بدو ورود به استان، شهر کرمانشاه با مشکلات بسیار بزرگی در حوزه تأمین آب شرب روبرو بود و با توجه به این شرایط در همان روزهای اول قرارگاه عملیاتی آب شرب را در کرمانشاه تشکیل دادیم.

امیری‌مقدم از برگزاری ۴۲ نشست کاربردی و عملیاتی برای حل مشکل آب شرب شهر کرمانشاه در قالب این قرارگاه عملیاتی خبر داد و گفت: بهره‌برداری از طرح فاز اضطراری آبرسانی به شهر کرمانشاه یکی از برکات این قرارگاه جهادی و عملیاتی است و اگر این اتفاق نمی‌افتاد مردم همانند سال گذشته دچار مشکلات چه بسا بزرگتری در تأمین آب می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این فاز اضطراری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت در ادامه افزود: در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه نیز با دستور رئیس ‌جمهور برای تکمیل این پروژه، ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و با اتمام آن، امکان انتقال دو هزار لیتر آب در ثانیه فراهم می شود و به این ترتیب بخش مهمی از مشکلات حاد آب شرب شهروندان کرمانشاهی حل می‌شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور افزون بر ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و اشتغال کرمانشاه مصوب شد و با تخصیص این اعتبارات استان به یک کارگاه عظیم عمرانی و اشتغال تبدیل می‌شود.

امیری‌مقدم از ضعف فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف آب انتقاد جدی کرد و گفت: متأسفانه فرهنگ استفاده بهینه از آب در کشور و استان نامناسب است و اگر این فرهنگ غلط اصلاح نشود، نسل آینده با مشکلات بسیار حادی روبرو می‌شود.

وی بیان کرد: متأسفانه به دلیل خشکسالی شدید، منابع تأمین آب شرب شهر مانند سراب قنبر و طاقبستان در وضعیت بدی هستند و اگر این طرح اضطرای تامین آب شرب اجرا نمی‌شد، شهروندان در تابستان امسال با مشکلات بسیاری روبرو بودند.

امیری‌مقدم بر ضرورت تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز تأکید کرد و گفت: بخش مهمی از مشکلات حوزه آب به برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی باز می‌گردد و باید هر چه سریع تر این وضعیت ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه استان در زمینه تأمین برق خانگی و صنایع نیز شرایط بسیار مناسب‌تری در مقایسه با سال قبل داشت عنوان کرد: تابستان سال گذشته به دلیل قطع مکرر برق، مردم در آسانسورها و منازل گرفتار و در استفاده از سیستم های سرمایشی دچار مشکل می‌شدند ولی امسال به دلیل پیگیری‌ها و رایزنی‌های مدیریت ارشد استان این مشکل به میزان قابل توجهی مرتفع شد و هم برق خانگی وصل بود و هم روند تولید صنایع دچار وقفه نشد.

/منبع: تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :