به گزارش کلهرنیوز، محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: متاسفانه با خبر شدیم دیوان عدالت اداری طی صدور یک رای حق مناطق جنگی نیروهای شاغل در مناطق جنگی را حذف کرده و همین رای دیوان عدالت اداری موجب شده سازمان برنامه و بودجه عدم پرداخت حق مناطق جنگی را به دستگاه های کشور و شش استانی که مشمول مناطق جنگی هستند، ابلاغ کند‌.

وی افزود: به نظر بنده صدور رای مبنی بر حذف پرداخت حق مناطق جنگی یا به دلیل برداشتهای غلط بوده یا مسئولان امر غافل بودند که حق منطقه جنگی برای جبران عقب ماندگی های زمان جنگ است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان‌های مذکور محرومیت ها و عقب ماندگی هایی از نظر توسعه وجود دارد.

رشیدی تصریح کرد: پرداخت حق مناطق جنگی دارای مصوبه مجلس است که چند سالی هم پرداخت شده حتی استفساریه ای در سال ۹۹ از مجلس برای پرداخت این حق به بازنشستگان گرفتیم و با دو سوم آرا مصوب شد و البته مورد تایید شورای نگهبان هم قرار گرفت اما درحالی که هنوز برای بازنشستگان پرداخت نشده این خبر بد را شنیدیم و قرار است با ابلاغ سازمان برنامه و بودجه پرداخت حق مناطق جنگی برای شاغلین هم حذف شود.

وی افزود: برای بنده به عنوان نماینده مردم کرمانشاه در مجلس صدور رای حذف پرداخت حق مناطق جنگی از سوی دیوان عدالت اداری و ابلاغ  آن توسط سازمان برنامه و بودجه قابل پذیرش نیست و حتما نسبت به این قضیه اعتراض جدی و مطالبه خواهیم داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مطالبه خود را به اطلاع ریاست مجلس می رسانیم که خود در پرداخت حق مناطق جنگی به بازنشستگان و شاغلین نظامی تلاش کردند و در بودجه اعتبار مورد نظر را برای آن قرار دادند و همکاری لازم را به عمل آوردند.

رشیدی خاطرنشان کرد: علاوه بر همراهی رئیس مجلس، به یاری سایر همکاران نیز صدور رای مذکور مبنی بر حذف پرداخت حق مناطق جنگی را کان لم یکن خواهیم کرد و نگرانی ها رفع خواهد شد.

وی افزود: برای ما به هیچ وجه چنین حذف پرداخت حق مناطق جنگی قابل پذیرش نیست زیرا استان‌های درگیر جنگ، عقب ماندگی های بسیار و مشکلات فراوانی دارند اما به جای جبران آن و کمک به این استان‌ها متاسفانه این قانون بسیار ارزشمند که حداقل کمکی برای توسعه این استان‌ها و جبران عقب ماندگی ها بود، کان لم یکن اعلام و حذف شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: یقینا در برابر صدور حکم حذف پرداخت مناطق جنگی موضع جدی داریم و تا وصول نتیجه آن را دنبال می‌کنیم، مردم نیز نگران نباشند زیرا از حقوق آنها به خوبی دفاع خواهیم کرد‌.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :