به گزارش کلهرنیوز، کیخسرو دستغیب اظهار کرد: عدم استراحت کافی یکی از مهم‌ترین دلایل خستگی بوده و این موضوع بر روی هوشیاری فرد تأثیر گذاشته و به همین علت شخص احساس سنگینی می‌کند و موجب خطرات جدی در رانندگی می‌شود.

وی افزود: خستگی باعث کاهش تمرکز شده و توجه کافی به رانندگی کمتر مورد توجه راننده خسته قرار می‌گیرد و به همین دلیل زمان لازم برای عکس العمل در مواقع ضروری افزایش یافته و ارزیابی خطرات احتمالی کندتر انجام می‌شود.

دستغیب شناسایی علایم خستگی برای مقابله با خواب آلودگی نقش مهمی دارد و ایمنی راننده را افزایش می‌دهد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به بی حوصلگی، خمیازه، عدم تمرکز فکری، تلاش برای باز نگه داشتن چشم ها، کاهش قدرت شنوایی، کاهش قدرت مکالمه، عدم توانایی کافی برای بالا نگه داشتن سر و عدم تمرکز در دید می‌توان اشاره کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: زائران توجه داشته باشند از مهم‌ترین پیامد‌های رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی، واژگونی خودرو‌ها بوده که خسارات و صدمات بدنی شدیدی در پی دارد.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه زائران پس از شرکت در مراسم پیاده روی اربعین دچار خستگی جسمی می‌شوند، پس از ورود به کشور ابتدا استراحت کافی داشته باشند و چنانچه حین رانندگی احساس خواب آلودگی کردند در محل امن توقف و تا بر طرف شدن این حالت از رانندگی خودداری نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :