به گزارش کلهرنیوز به نقل ازشبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، در آیین تجلیل از خدمات علمی پرفسور شمسی‌پور استاد شیمی دانشگاه رازی که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، محمدعلی زلفی‌گُل وزیر علوم تحقیقات و فناوری، محمد رشیدی نماینده مجلس شورای اسلامی، جمعی از شخصیت‌های علمی و سیاسی استان و تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه رازی برگزار شد.

محمدعلی زلفی‌گُل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان مهمان ویژه این همایش در خصوص شخصیت پروفسور شمسی‌پور اظهار کرد: آموزش شیوه عملکردی و اخلاقی پروفسور به شاگردانش در آن زمان از طریق آموزش باعث شده است که در حال حاضر آن شاگردان که در حال حاضر هر یک‌دریک دانشگاه استاد هستند خود مروج  شیوه‌های آموزش‌یافته استاد باشند.

وی افزود: حال در این جلسه می‌بینم، چند نفر از اساتید بنده در مقطع کارشناسی، از شاگردان شما بودند و این باعث افتخار هست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص شخصیت والای اخلاقی پروفسور عنوان کرد: ایشان بدون هیچ جیره و مواجبی رئیس انجمن شیمی و راه‌انداز مجله‌های علمی بودند.

زلفی‌گُل در خصوص شخصیت پروفسور شمسی‌پور تصریح کرد: شما شخصیتی دارید که ازنظر علمی هرجایی می‌توانید باشید، ولی تصمیم گرفتید که به شهر خود این دیار عیاران و پهلوانان و دانشگاه رازی بیایید و امروزه از هر دانشگاه در سراسر کشور می‌بینیم که یک دانش‌آموخته دانشگاه رازی داریم.

وی ادامه داد: پروفسور شمسی‌پور سرمایه نمادین کشور ما هستند و ما باید قدر این سرمایه‌های نمادین را بدانیم.

محمد رشیدی در همایش بزرگداشت مقام علمی پروفسور شمسی‌پور دانشمند جهان اسلام بیان داشت: آقای شمسی‌پور لایه‌های معنوی علمی ایشان در کنار بعد مادی علمی ایشان باعث شده جهان اسلام به او افتخار کند و درواقع همچین استادان علمی بزرگی در کرمانشاه،  باعث درخشندگی معنوی استان ما شدند.

پروفسور سهیلا کاشانیان رئیس دانشکده به‌عنوان یکی از سخنرانان همایش افزود: بنده افتخار می‌کنم که در ۴۰ سال پیش شاگرد پروفسور شمسی‌پور بودم. در تمام این سال‌ها پروفسور در رشد و علمی که وجود داشته در این دانشگاه ایشان مؤثر بودند.

گفتنی است در ادامه این همایش لوح تقدیر و تحسین آیت‌الله علماء که از طرف عموم مردم، علمای اعلام و حوزه‌های علمیه تحریر شده بود به پرفسور شمسی‌پور اهدا شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :