به گزارش کلهرنیوز، بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، فرزندخواندگی را اعطای سرپرستی كودكان بدون سرپرست شناخته شده تحت سرپرستی سازمان بهزيستی به خانواده‌های متقاضی كه واجد شرايط قانون جاری حمايت از كودكان بی سرپرست باشند دانست و اظهار داشت: كودكانی به فرزندی سپرده می‌شوند كه والدين يا جد پدری آنها، شناخته شده نباشد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه قانون فرزندخواندگی مصوب سال ۱۳۵۳ بود که تا سال ۱۳۹۲ اجرایی می‌شد، افزود: قانون جدید مصوب در مجلس شورای اسلامی تسهیل‌گر این امر شده است.

وی ادامه داد: در قانون قبلی فقط کودکانی که پدر و مادر نداشتند را می‌توانستیم به فرزندخواندگی بدهیم، ادامه داد: طبق قانون جدید اگر قاضی تشخیص دهد کودکی باید از پدر و مادر خود جدا شود و آنها صلاحیت نگهداری او را ندارند، می‌توان او را به فرزندخواندگی سپرد.

شهبازی با بیان اینکه در استان یک مرکز شیرخوارگاه و هفت مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان وجود دارد، گفت: اکنون ۲۸ نوزاد در شیرخوارگاه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد ۲۷ کودک به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی دارای صلاحیت واگذار شدند.

وی همچنین به راه اندازی سامانه فرزندخواندگی در سال جاری اشاره کرد و گفت: راه اندازی این سامانه تحول بزرگی در زمینه فرزندخواندگی به همراه دارد و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر فرزندان تحت پوشش بهزیستی را به خانواده‌‌های واجد شرایط واگذار کنیم.

شهبازی تصریح کرد: ثبت نام متقاضیان فرزند خواندگی از طریق سامانه  http://adoption.behzisti.netانجام می شود. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کنند. مدارک خانواده‌هایی که ثبت نام نموده‌اند توسط کارشناسان مرتبط در هر شهرستان بررسی و تایید و متعاقب آن پیامکی برای متقاضیان در خصوص چگونگی ادامه فرایند فرزندخواندگی، رد یا پذیرش تقاضا، ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: همه افراد متقاضی که پنج سال از زندگی مشترک خود را سپری کرده و صاحب فرزند نشده اند و زوحینی که کمتر از ۵ سال از ازدواجشان گذشته و به دلایل پزشکی صاحب فرزند نشدند مشروط به دارا بودن مدارک پزشکی مربوطه، می‌توانند به سازمان بهزیستی مراجعه و نسبت به ثبت درخواست فرزند خواندگی اقدام کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در مورد اولویت‌های واگذاری فرزند به متقاضیان فرزندخواندگی، گفت: اولویت اول با زوجین بدون فرزند، اولویت دوم با زنان و دختران مجرد و اولویت سوم زوجین دارای فرزند است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :