به گزارش کلهرنیوز به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، مختار احمدی در نشست خبری امروز سه‌شنبه مورخ نهم خرداد ۱۴۰۲ که در محل سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه برگزار شد، چگونگی اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی را تشریح کرد.

وی افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی سال گذشته در چهار استان کشور به‌صورت پایلوت اجرا شد و با توجه به موفقیت‌آمیز بودن از شانزدهم اسفند سال ۱۴۰۱ در استان کرمانشاه هم مورداجرا قرار گرفت‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در طرح کالابرگ الکترونیکی افراد یارانه‌بگیر می‌توانند به دو هزار فروشگاه متصل به طرح مراجعه و نسبت به خرید اقدام کنند.

احمدی تصریح کرد: امسال در راستای کمک به قشر محروم جامعه به‌ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۲۰ درصد به مبلغ یارانه سه دهک اول اضافه می‌شود، منوط به اینکه در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی کالاهای اساسی را خریداری کنند.

احمدی با بیان اینکه شرکت در طرح کالابرگ الکترونیکی اختیاری است، گفت: در قالب طرح مذکور، امکان خرید ده قلم کالای اساسی اعم از ماست، پنیر، تخم‌مرغ، شیر، ماکارونی، برنج و مرغ فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه امکان خرید اقلام اساسی از فروشگاه‌های معتبر استان کرمانشاه فراهم‌شده، افزود: در خرید کالاهای مذکور محدودیتی وجود ندارد و اگر ۵۰ درصد مبلغ یارانه تخصیص‌یافته در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی خرید شود، بر مبلغ آن طی ماه‌های آینده افزوده خواهد شد.

احمدی با تأکید بر اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه اجرا می‌شود، اذعان کرد: اگر برخی از مردم نخواهند در این طرح شرکت کنند، در موعد دریافت یارانه، کل مبلغ یارانه آن‌ها بدون افزایش، قابل‌برداشت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، ستادهای استانی و شهرستانی فعال‌شده و قرارگاه مربوطه هم شکل‌گرفته و در این راستا درصدد فراهم‌سازی بسترهای لازم هستیم تا به‌محض ابلاغ طرح، برای اجرا آماده باشیم.

احمدی تصریح کرد: در تلاش هستیم فروشگاه‌های موجود در مناطق روستایی و دهستان‌ها به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شوند که مردم این مناطق با مشکل خرید مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی امکان خرید هر برندی وجود دارد، عنوان کرد: هدف از اجرای طرح مذکور تأمین امنیت و سلامت غذایی مردم است و اجرای آن به‌نوعی کمک به اقتصاد فروشگاهی استان است.

احمدی با تأکید بر نقش شرکت‌های پی‌اس‌پی در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، گفت: سازمان جهاد کشاورزی در راستای تأمین اقلام مصرفی، نظارت و ارزیابی مستمر را به عمل خواهد آورد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه ازنظر تعداد خانواده تحت پوشش هدفمندی یارانه جایگاه بیست‌و‌سوم کشوری را دارد.

احمدی با بیان اینکه استان‌ها در دهک‌بندی و آزمون وسع نقشی ندارند، گفت: این موضوع بر اساس آزمون وسع و طبق شاخص‌هایی چون جنسیت، تعداد خودرو، شغل و حقوق افراد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی متناسب با شعار سال تحت عنوان مهار تورم و رشد تولید طراحی‌شده، افزود: امکان خرید با به همراه داشتن کد ملی سرپرست خانواده فراهم است اما نیازی به حضور وی هنگام خرید نیست.

احمدی تصریح کرد: با دانلود اپلیکیشن شما نزدیک‌ترین فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیک معرفی می‌شوند همچنین امکان اطلاع از اعتبار باقی‌مانده نیز از این طریق وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :