به گزارش کلهرنیوز ، کیاست امیریان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، از وجود هشت سد مخزنی در حال بهره برداری در استان خبر داد و افزود: پتانسیل ذخیره آب پشت سدها ۸۳۰ میلیون متر مکعب است که از این میزان تاکنون ۹۶ درصد پر شده است.
وی با بیان اینکه آمار بارندگی تا به امروز ۴۵۶ میلی متر رسیده، اظهار داشت: براساس این آمار ۲ درصد از میانگین بلندمدت، بیشتر بارندگی داشته ایم ولی این ها نمی تواند خشکسالی های گذشته را جبران کند.
امیریان با اشاره به این باور و سوال عامیانه که چرا با وجود بارندگی بالا، باز هم از سوی مسئولان به کمبود آب اشاره می شود، گفت: در ۱۰ سال گذشته هشت سال بارش ها از میانگین کمتر بوده و با کمبود بارش مواجه بودیم.
به گفته مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمانشاه، در این سالها بارش پایدار به صورت برف نیز اندک بوده و همه این عوامل دست به دست یکدیگر داده و در زمینه منابع آب زیرزمینی ما را دچار نگرانی کرده است.
امیریان خاطرنشان ساخت: آمارها نشان می دهد سفره های آب زیرزمینی افت چشمگیری دارند و این بارندگی ها در یکسال نمی تواند جبران کمبود آب منابع زیرزمینی را داشته باشد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۴۰ هزار هکتار باغ و ۹۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی است که بیش از ۶۰ درصد این زمین ها دیم است./ایرنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :