به گزارش کلهرنیوز ، بیمارستان اسلام آبادغرب که سال گذشته افتتاح شده بود، در زلزله ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶، خسارت جدی دید و توانایی خدمات دهی به مصدومان را نداشت.
هوشنگ بازوند روز شنبه در کارگروه فنی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که مشخص است در نحوه ساخت بیمارستان اسلام آبادغرب تخلفات جدی انجام شده است.
وی افزود: دستگاه قضایی نیز پیگیر موضوع است و آمادگی‌ کامل به منظور محاکمه متخلفان این پروژه را دارد.
براساس اعلام دادستانی استان کرمانشاه، پیمانکار پروژه ساخت اسلام آبادغرب پس از وقوع زلزله با دستور دستگاه قضایی توسط پلیس بازداشت شد.
استاندار کرمانشاه یاداور شد: در دیداری که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، وی گفت که علت ریزش بیمارستان اسلام آبادغرب سرمازدگی بتن های به کار رفته در آن بوده است.
بازوند افزود: به زودی مذاکره ای با رییس دفتر رییس جمهوری خواهیم داشت تا هرچه زودتر به موضوع این بیمارستان رسیدگی شود.
وی تاکید کرد: ساختمانی که سال گذشته ساخته شد نه تنها در زلزله خوب عمل نکرد، بلکه باعث آبروریزی سیستم مهندسی نیز شد.
وی با بیان اینکه کار بازسازی بیمارستان اسلام آبادغرب در حال انجام است، گفت: پیمانکار بدون اجازه و مصوبه شورای فنی، کار بازسازی این بیمارستان را آغاز کرده که باید هرچه زودتر متوقف شود.
استاندار کرمانشاه افزود: شورای فنی موضوع بازسازی بیمارستان را بررسی می کند، اگر نیاز باشد حتی دستور تخریب ساختمان باقی مانده را صادر خواهد کرد.
بازوند تاکید کرد: اگر در بازسازی و ساخت بیمارستان قصوری شود، من به عنوان رییس ستاد مدیریت بحران از عامل آن شکایت می کنم تا دستگیر شود.
وی ادامه داد: اگر این بیمارستان سالم بود و در ساخت آن دقت می کردند، از مرگ بسیاری از افراد جلوگیری می شد.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :