به گزارش کلهرنیوز ، خسرو شهبازی روز دوشنبه در جریان بازدید از ایستگاه تحقیقاتی کشاورزی اسلام آباد غرب به مناسبت روز ملی مزرعه افزود: ارقام کاشته شده در ایستگاه تحقیقات اسلام آبادغرب از ارقامی هستند که از سایر نقاط دنیا به اینجا آورده و کشت می شوند.
وی اظهار کرد: ۱۱ سال برای معرفی یک رقم زمان لازم است تا آزمایش های تحقیقاتی لازم بر روی آن انجام شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه گفت: با هدف آشنایی کشاورزان و کارشناسان با آخرین یافته های تحقیقاتی بخش کشاورزی، هرساله روز ملی مزرعه از ۱۵ اردیبهشت شروع و در پنج روز کشاورزان و کارشناسان با حضور در ایستگاه های تحقیقاتی از نزدیک با آخرین یافته های تحقیقاتی آشنا می شوند.
شهبازی با اشاره به اینکه روز ملی مزرعه یکی از اقدام های سازمان جهاد کشاورزی در راستای افزایش تولید و بهره وری است، افزود: سیاست ما استفاده کشاورزان از دستاوردهای تحقیقاتی در کشت محصولات است.
شهبازی تصریح کرد: در این روز علاوه بر معرفی ارقام گندم، جو، کلزا و محصولات دامی، ادوات مکانیزه بخصوص ادوات خاک ورزی حفاظتی نیز به نمایش گذاشته می شود.
گفتنی است کشاورزان در روز ملی مزرعه سوالات خود را در خصوص زراعت محصولات از محققان و کارشناسان می پرسند و برآگاهی آنان افزوده می شود.
استان کرمانشاه ۹۴۶ هزار و ۸۷۱ هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
میزان تولید گندم آبی و دیم استان در سال زراعی ۹۶-۹۵ بیش از ۸۴۱ هزار تن بود که از این میزان بیش از ۶۴۶ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.
همچنین ۲۶۱ هزار و ۸۸۰ تن جو آبی و دیم در سال زراعی ۹۶-۹۵ در استان کرمانشاه تولید شد.
سال زراعی گذشته با برداشت ۹ هزار و ۲۷۱ کیلوگرم در هکتار رکورد عملکرد کلزا در کشور توسط استان کرمانشاه شکسته شد./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :