به گزارش کلهرنیوز  ، هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: روند بانکها در پرداخت تسهیلات اصلا قابل قبول نیست.

وی بیان داشت: باید تا پایان شهریورماه امسال ۱۲ هزار خانه را به زلزله زدگان تحویل دهیم که با این وضعیت معلوم نیست برسد.

استاندار کرمانشاه راه آهن را از مهمترین نیازهای منطقه عنوان کرد و گفت: اوایل امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه تصویب شد و هرچه زودتر باید برای جذب آن اقدام کنیم.

بازوند با بیان اینکه از کرمانشاه تا اسلام آباد غرب ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز است، گفت: برای تکمیل آن تا خسروی به ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

استاندار کرمانشاه گفت: ۱۲۴۱ میلیارد تومان خسارت به زیرساختهای عمرانی در زلزله وارد شد که ۵۰۰ میلیارد تومان از آن ابلاغ شده ولی تخصیص نیافته است که امیدواریم حداقل ۵۰ درصد این مبلغ را به عنوان تنخواه برای ترمیم زیرساختها به ما بدهند.

وی افزود: در سفر هیئت دولت ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه در نظر گرفته شده است که امیدواریم سرعت بیشتری بگیرد.

استاندار کرمانشاه افزود: در مورد بیمارستان اسلام آباد غرب به جمع بندی رسیده اند که مقاوم سازی کنند، اما مستندی ندارند که آیا مقاوم سازی جوابگو هست یا نه، ما یکبار تجربه تلخی در این بیمارستان داشتیم که یک لکه ننگ برای مهندسین و طراحان آن است و نباید آنرا تکرار کرد، لذا از وزیر بهداشت می‌خواهیم در مورد آن تعیین تکلیف کند./مرصاد

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :