به گزارش کلهرنیوز  ، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه دوره آموزشی فرهنگی جامع کنکور ویژه دانش‌آموزان استان کرمانشاه اظهار کرد: هرچند زلزله آثار مخربی دارد و در استان کرمانشاه ۷۸ مدرسه با ظرفیت ۴۱۵ کلاس درس را نابود ساخت اما از سوی دیگر شاهد جلوه‌های نوع دوستی و ایثار هموطنان‌مان در مناطق زلزله‌زده بودیم.

وی ادامه داد: در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه و حسب دستور و تأکید وزیر آموزش و پرورش، سازمان مدارس غیر دولتی با همکاری سایر معاونین حوزه، ستادی را تشکیل داد و تلاش‌های خود را برای حل مشکلات دانش‌آموزان مناطق آسیب دیده آغاز کرد.

وی از توزیع ۵۱ هزار بسته آموزشی بین دانش‌آموزان زلزله‌زده خبر داد و تصریح کرد: حضور اساتید آموزشی و مشاورین در کرمانشاه و برگزاری کلاس‌های درس، ارائه آموزش‌های الکترونیکی با توزیع تبلت و لپ‌تاپ بین دانش‌آموزان و برگزاری دوره آموزشی_فرهنگی جامع کنکور ویژه دانش‌آموزان پیش دانشگاهی از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در مناطق زلزله زده غرب کشور بود.

زینی‌وند از ایجاد رشته تحصیلی دانشگاهی پر طرفدار در کرمانشاه خبر داد و خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با آموزش عالی ۵ درصد از سهمیه کنکور به دانش‌آموزان مناطق زلزله زده اختصاص یافت.

وی ادامه داد: این سهمیه تا ۳ سال متوالی آینده برای دانش‌آموزان مناطق زلزله زده لحاظ می‌شود اما آموزش و پرورش به دنبال افزایش این سه سال است.

شایان ذکر است با هدف تقویت علمی دانش‌آموزان و ممانعت از بازماندن دانش‌آموزان مناطق زلزله زده سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث، گیلانغرب، کرند و گهواره، دوره آموزشی -فرهنگی با همت حوزه ستادی و اداره کل آمورش و پرورش تهران  به مدت یک هفته برای ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان پیش دانشگاهی پسر مناطق زلزله‌زده در اردوگاه فرهنگی شهید باهنر تهران برگزار شد./مرصاد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :