به گزارش کلهرنیوز از ایرنا، سیدعباس صالحی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه در دفتر امام جمعه کرمانشاه، افزود: تجربه نشان داده است که وقتی کشور در مقابل تهدیدات به ویژه تهدیداتی از نوع ترامپی قرار می گیرد وحدت خود را حفظ می کند که باید از این فرصت برای فرهنگ سازی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در طول عمر ۴۰ ساله خود با فتنه ها و دسیسه های فراوان دشمنان روبه رو بوده است، گفت: امروز ما با دشمنی های بیشتر و نمایان تری روبه رو هستیم.
او گفت: باید نواقص را ببینیم و در کنار آن به موفقیت ها و اتفاقات نیز توجه کنیم تا در میان مردم امید ایجاد شود.
وی با تصریح اینکه قبول داریم‌ که مشکلات زیاد است، افزود: باید برای رفع مشکلات تلاش کرد اما به منظور افزایش امید اجتماعی باید اقدامات انجام شده را نیز در نظر گرفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس هنوز در استان کرمانشاه با قوت حفظ شده است.
صالحی به اجرای طرح های ملی مطالعات اجتماعی در کشور توسط وزارت ارشاد اشاره کرد و افزود: بر اساس تحقیقی که انجام شده است در بحث فداکاری و عرق ملی ۹۳ درصد مردم‌ شهرستان کرمانشاه هر کاری که لازم‌ باشد برای دفاع از کشور خواهند کرد.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم این شهر به ایرانی ‌بودن خود افتخار می‌کنند، اظهار کرد: این ‌موضوع نشان می دهد که فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس هنوز در استان کرمانشاه حفظ شده است.
وی شورای فرهنگ عمومی را ظرفیتی قابل توجه برای اعتلای فرهنگ کشور دانست و گفت: کارگروه آسیب شناسی شورای فرهنگ عمومی در وزارت ارشاد شکل گرفته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بررسی وضعیت فرهنگی کشور و نظام ارزشی جامعه در استان ها جزء وظایف شورای فرهنگ عمومی است.
صالحی با اشاره به اینکه به نظر می رسد که باید از ظرفیت این شورا استفاده حداکثری کنیم، ادامه داد: در زمینه بودجه شورای فرهنگ عمومی کشور در تلاشیم منابع اعتباری را افزایش دهیم تا دبیرخانه های استانی فعال تر شوند.
وی عنوان کرد: در بحث منابع مالی و ضمانت های اجرایی تصمیمات نیز وارد خواهیم شد و در حدود اختیارات حمایت خواهیم کرد.
او در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ایران تنها تهران نیست، گفت: باید بودجه های ملی را به صورت متوازن در استان ها توزیع کنیم.
صالحی افزود: در استان های مرزی توافق نامه هایی را در زمینه اجرای کارهای فرهنگی امضا می کنیم.
وی تصریح کرد: نگاه ما این است که عادلانه تر به استان های مرزی بپردازیم تا با تهاجم و داعش فرهنگی در مناطق مرزی مقابله کنیم.
وی با بیان اینکه باید به استان ها و به ویژه استان های مرزی‌ توجه ویژه ای داشته باشیم، گفت: با یک‌ نگاه اجماع گرایانه به دنبال تعیین سیاست های کلی فرهنگی کشور هستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری ۲ روزه یکشنبه شب وارد استان کرمانشاه شد و حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، امضای تفاهم نامه همکاری، بازدید از چند مجتمع فرهنگی و هنری، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های شرق استان در صحنه، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر کرمانشاه و نشست مطبوعاتی از جمله برنامه های اوست.
استان کرمانشاه با ۲میلیون نفر جمعیت و ۳۷۱کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود.
این استان ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۶۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :