به گزارش کلهرنیوز ، سیدعباس صالحی روز سه شنبه در اولین نشست توسعه منطقه چهار کشور که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: یکی از مهم ترین سیاست گذاری ها برای رفع بیکاری توجه به صنایع هنری است که در کشور کمتر به آن توجه کرده ایم.
وی، صنایع هنری را زاییده فکر و ذهن خلاق افراد هنرمند برای تولید کار جدید دانست که هم تولید درون زا است و هم دریچه هایی به خارج از کشور می گشاید.
به اعتقاد این عضو هیات دولت، توسعه حوزه هنری نزدیکترین بخش به رویکرد اقتصاد مقاومتی است، زیرا باعث اشتغال زایی سریع، افزایش تولید ملی، درآمد بالا و صادرات می شود.
او در ادامه پیش بینی کرد تا سه سال آینده بیش از ۱۰۰هزار میلیارد ریال در حوزه های مختلف صنعت هنر مانند؛ صنعت مد، سرگرمی ها و بازی ها ، تبلیغات محیطی و رسانه ای کشور، سرمایه در گردش باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به احداث ۱۰۰ سالن سینما در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: ساخت این تعداد سالن سینما، موجب افزایش فروش ۵۰ درصدی برای این صنعت هنری شده است.
صالحی همچنین از راه انداری کارگروه های اقتصادی برای توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری در استان ها خبر داد و گفت: وظیفه این کارگروه اقتصادی و فرهنگی تدوین و تصویب پروژه های فرهنگی هر استان متناسب با فرهنگ بومی آن دانست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی ۲ روز سفرش به کرمانشاه، ضمن امضا تفاهم نامه ای با استانداری، با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه این استان دیدار و در نشست شورای فرهنگ عمومی نیز شرکت کرد./ایرنا

این خبر را به اشتراک بگذارید :