به گزارش کلهرنیوز ، مروت قبادی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: تاکنون سدهای تنگه حمام، سلیمانشاه، آزادی، زاگرس، داریان و گاوشان سرریز کرده اند.
وی نسبت به احتمال افزایش سرریز سد گاوشان هشدار داد و گفت: با توجه به بالا آمدن سطح آب دریاچه این سد و احتمال باز کردن دریچه های تخلیه تحتانی برای رسوب زدایی و دفع سیلاب احتمالی در روزهای آینده ، احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن رودخانه پایین دست سد (رودخانه گاوه رود) وجود دارد.
سرپرست شرکت آب منطقه ای کرمانشاه مصرف کنندگان عمده بخش آب به ویژه کشاورزان را به مدیریت بهینه مصرف و استفاده از کشت های کم آب بر و استفاده از سیستم های آبیاری نوین توصیه کرد.
قبادی اظهار داشت: با وجود بارش های مناسب در سال جدید و سرریز شدن سدهای مخزنی در استان، وضعیت منابع آب زیرزمینی همچنان نگران کننده است و طبق آمارهای موجود تاثیر خشکسالی های متوالی و برداشت های غیراصولی از این منابع همچنان آثار مخربی بر دشت ها دارد.
براساس اعلام سازمان هواشناسی از ابتدای مهر ۹۶ تاکنون به صورت میانگین ۵۲۵ میلیمتر باران در استان کرمانشاه باریده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۶ درصد افزایش نشان می دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :