به گزارش کلهرنیوز ،به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علیرضا مرزبانی” اظهار کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی شهرستان کرمانشاه در طول یک هفته برگزار و نتایج مختلفی نیز به همراه داشت.

وی ادامه داد: از ۱۴۶ فقره سرقت کشف شده، ۳۳ فقره مربوط به داخل خودرو، ۲۹ فقره مربوط به قطعات خودرو، ۲۷ فقره مربوط به سرقت خودرو و ۵۷ فقره نیز مربوط به سایر عناوین سرقت بوده است.

سرهنگ مرزبانی اظهار کرد: این سرقت ها توسط ۹۰ سارق انجام که همگی دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده راهی دادگاه برای صدور احکام مناسب شدند.

جانشین فرمانده انتظامی کرمانشاه برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر را نیز از دیگر برنامه های طرح ارتقاء امنیت اجتماعی برشمرد و گفت: در این راستا ۶۱ نفر از این افراد دستگیر و از آن ها حدود ۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

وی تصریح کرد: برخورد با اراذل و اوباش از دیگر برنامه های اجرا شده در طرح بود که ۱۳ نفر از آن ها که به ایجلاد ناامنی و مزاحمت پرداخته بودند دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ مرزبانی ادامه داد: برخورد با کالای قاچاق نیز در دستور کار ماموران شهرستان کرمانشاه قرار گرفت و در عملیات های جداگانه توانستند ۳۵ قاچاقچی را دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی کرمانشاه یادآوری کرد: این تعداد از قاچاقچیان قصد انتقال و یا توزیع ۷ هزار و ۵۸۹ قلم انواع لوازم آرایشی، ۲۹ قلم انواع لوازم خانگی، ۲۴۱ کیلو انواع شکلات، ۲۰ کیلو چای قاچاق و بیش از ۵ تن روغن حیوانی غیرمجاز را اداشتند که ناکام ماندند.

وی تصریح کرد: توقیف ۲۴۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف کع عمدتا فاقد مدارک قانونی بودند از دیگر نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بود.

سرهنگ مرزبانی در پایان با اشاره به رضایت شهروندان از اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی، اظهار داشت: اجرای مستمر این گونه طرح ها در دستور کار پلیس قرار دارد.

دستگیری باند حرفه ای سرقت اماکن خصوصی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری باند ۲ نفره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین براری” اظهار داشت: به دنبال وقوع وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی با شگردهای مشابه در یکی از محلات شهر کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری پس از انجام کارهای اطلاعاتی توانستند ۲ سارق حرفه ای که با همدستی یکدیگر اقدام به سرقت می کردند را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه آنها را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: متهمان در بازجویی های ابتدایی در کلانتری به ۱۴ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند.

سرهنگ براری ادامه داد: متهمان به منظور سیر مراحل قانونی و صدور احکام لازم به دستگاه قضائی معرفی شدند.

وی در پایان از اهتمام پلیس برای برخورد با سارقان و کاهش وقوع سرقت نیز سخن گفت و افزود: با همکاری مردم در سال های اخیر شرایط برای این افراد ناامن شده است.

نیروی انتظامی آمادگی برخورد با هرگونه تهدید دشمنان را دارد

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از آمادگی کارکنان و پرسنل نیروی انتظامی برای برخورد و مقابله با هرگونه تهدید دشمنان خبر داد.

سرهنگ “عزیز الهیاری” در دیدار با مسئولان پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نیروهای جان برکف انتظامی آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب هستند.

وی ادامه داد: کارکنان و پرسنل انتظامی همواره گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده و برای عمل به منویات و فرمایشات ایشان تلاش کرده اند.

سرهنگ الهیاری خاطرنشان کرد: تلاش برای ایجاد امنیتی پایدار در سطح جامعه و مقابله با هرگونه برنامه دشمنان علیه کشور از جمله ماموریت های پلیس است که تاکنون به خوبی از عهده ان برآمده است.

در این دیدار همچنین مسئولان پدافند هوایی ارتش نیز با قدردانی از تلاش های شبانه روزی پلیس در راستای ایجاد امنیت پایدار، همدلی نیروهای مسلح با یکدیگیر را گامی بلند در راستای خنثی سازی تحرکات و نقشه های دشمنان عنوان کردند.

پلمپ ۱۵ واحد صنفی متخلف در اسلام آبادغرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از پلمپ ۱۵ واحد صنفی متخلف طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “بهروز سرتیپ نیا” اظهار داشت: در راستای تامین نظم و امنیت، طرح ارتقای امنیت اجتماعی و بازدید از صنوف طی ۴۸ ساعت گذشته به صورت ویژه در دستورکار مأموران پلیس امنیت عمومی اسلام آبادغرب قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح ضمن بازدید و کنترل محسوس و غیر محسوس از واحدهای صنفی، ۱۵ واحد متختلف که به هشدارها و اخطاریه های قبلی پلیس بی توجه بودند پلمب شد.

سرهنگ سرتیپ نیا ادامه داد: برای ۹ واحد صنفی متختلف نیز اخطاریه پلمب صادر و به ۱۱ نفر از متصدیان صنوف نیز تذکر شفاهی دریافت کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب همچنین از اخذ تعهد لازم از ۱۲ نتصدی واحد صنفی به دلیل عدم رعایت ضوابط انتظامی و صنفی خبر داد.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد متخلف، مراتب را از طریق مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند تا نسبت به برخورد قانونی با آنان در سریعترین زمان ممکن اقدام شود.

شهادت اوج تعالی انسان است

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، شهادت را اوج تعالی انسان عنوان کرد که به بندگان خاص خداوند عنایت می شود.

سرهنگ “همتعلی شکری”در دیدار با خانواده شهیدان “شریف نوروزی”، “شیرعلی تیشه کنی” و “علی قنبر نژاد”، ضمن ادای احترام به مقام شامخ آن ها، اظهار کرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی هرچه از اقتدار و صلابت و استقلال داریم مرهون جان فشانی این عزیزان است.

وی تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت شهادت است چرا که شهید با نثار جان خود درخت اسلام را آبیاری و فساد را ریشه کن می کند.

سرهنگ شکری افزود: شهیدان مقاومت و پویایی جامعه را افزایش داده و ضعف وسستی را از بین می برند.

فرمانده انتظامی هرسین در پایان یاداوری کرد: بدون شک پرمحتواترین عنوان در راستای تکامل انسان شهید است.

در پایان این دیدارها، فرمانده انتظامی هرسین با اهدای لوح و هدیه از خانواده های شهدا تجلیل کرد.

گشت های ارشاد سد محکمی در برابر هنجارشکنان هستند

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با حمایت از گشت های ارشاد نیروی انتظامی، آن ها را سدهای محکمی در برابر هنجارشکنان معرفی کرد.

احمد صفری اظهار کرد: امروز نقش پلیس و اهمیت اقدامات آن ها برکسی پوشیده نیست، حضور آن ها در جامعه نظم و امنیت را به همراه دارد و جلوی بسیاری از معضلات را می گیرد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی از اقتدار لازم در مواجه با مجرمان برخوردار است، گفت: حضور موثر آن ها در صحنه های مختلف باعث شده که متخلفان نتوانند مانند سابق دست به اقدامات مجرمانه بزنند.

صفری ادامه داد: یکی از مهمترین وظایفی که امروز برعهده پلیس قرار دارد حفظ امنیت عمومی و روانی جامعه است که این ماموریت برعهده گشت های ارشاد قرار داده شده است.

نماینده کرمانشاه در مجلس خاطرنشان کرد: وظیفه این گشت ها نظارت بر چگونگی پوشش افراد حاضر در جامعه است تا اگر با پوشش اسلامی مغایرت داشت نسبت به اصلاح آن تذکر بدهند.

وی گفت: از آن جایی هم که ماموران گشت ارشاد وظایف خود را به نحو احسن انجام می دهند دشمنان به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق بوده و با جنجال افرینی سعی در تخریب چهره کارکنان نیروی انتظامی را دارد.

صفری در عین بر این نکته نیز تاکید کرد که ماموران انتظامی هم باید مراقب باشند که خدای نکرده حرکت تند و خشنی با افراد که پوشش مناسبی ندارند، نداشته باشند و با مهربانی و عطوفت کار و وظیفه خود را انجام دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: بدون شک هرقدر با مهربانی و روی خوش با مردم برخورد کرد نتیجه بهتری نیز حاصل می شود و زودتر می توان فرد را به اشتباهش اگاه کرد.

وی در پایان از تلاش ها و زحمات تمامی کارمندان نیروی انتظامی قدردانی و اظهار کرد: همه مردم و مسئولان متوجه حضور موثر پلیس بوده و امنیت موجود را مرهون تلاش های شبانه روزی آن ها می دانند.

خیابان‌های کرمانشاه ظرفیت پذیرش این حجم از خودرو را ندارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: عدم رشد و ارتقاء ظرفیت معابر شهری همپای با حجم خودرو های موجود در شهر باعث شده که در حال حاضر هسته مرکزی شهر، ظرفیت پذیرش بار ترافیک کنونی را نداشته باشد.

“سرهنگ فضل الله شیری ” اظهار داشت: بافت سنتی شهر کرمانشاه دارای خیابان‌هایی کم عرض و معماری ویژه‌ای بوده که از سال‌های گذشته همچنان در این وضعیت باقی‌مانده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خیابانهای شهر کرمانشاه و به‌ویژه در هسته مرکزی شهر که بافت سنتی دارد جوابگوی حجم بالای خودروها نیست که ترافیک ماحصل این وضعیت است.

سرهنگ شیری با بیان اینکه در ساعاتی خاص ترافیک کرمانشاه در این مناطق روان نیست، افزود: نبود فرهنگ صحیح رانندگی، توقف های دوبله و غیر مجاز برخی از رانندگان دیگر عوامل تشدید ترافیک شهر کرمانشاه هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، نبود پارکینگ با ظرفیت مناسب در کرمانشاه را از دیگر مشکلات ترافیکی این شهر دانست و گفت: ساخت پارکینگ‌های طبقاتی در مسیرهای پرتردد به روان‌سازی و کم‌کردن بار ترافیک شهر کرمانشاه کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هنور فرهنگ استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی در میان مردم کرمانشاه نهادینه نشده است، افزود: گسترش این فرهنگ مهمترین راهکار کاهش ترافیک در این شهر است.

سرهنگ شیری بیان کرد: شهر کرمانشاه در امتداد طولی گسترش یافته و براین اساس مردم برای حضور در محل کار خود ناچار به تردد از مرکز شهر هستند که این موضوع نیز بر ترافیک کرمانشاه می‌افزاید.

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه رشد روزافزون خودروهای شخصی منجر به تشدید معضل ترافیک در کرمانشاه شده است، خاطرنشان کرد: معضل ترافیک شهر کرمانشاه با پژوهش و مطالعات و ارائه راهکار کارشناسی برطرف می‌شود که مدیران شهری لازم است در این خصوص چاره اندیشی کنند.

خدمت رسانی به مردم روزه دار توفیق الهی است

فرمانده انتظامی شهرستان سنقروکلیایی، خدمت رسانی به مردم روزه دار را توفیقی الهی برشمرد که کارکنان انتظامی با کمال میل در حال انجام آن هستند.

سرهنگ “غضبان احمدی فرد” در جمع مسئولان انتظامی شهرستان سنقروکلیایی اظهار کرد: بر اساس قانون پلیس وظیفه استقرار امنیت و آرامش در جامعه را عهده دار است که با همه توان در این راستا تلاش می کند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در ایران یک نیروی مکتبی و ولایتمدار محسوب می شود که با حضور خود در صحنه های مختلف، امنیت و آرامش را به مردم هدیه داده است.

سرهنگ احمدی فرد همچنین با اشاره به تلاش پلیس شهرستان سنقروکلیایی برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماموران انتظامی در ابتدا به افراد روزه خوار تذکر داده و در صورت ادامه روزه خواری به صورت قانونی برخورد خواهند کرد.

دستگاه وسیله نقلیه متختلف در روانسر توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان روانسر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان و توقیف ۷۰ دستگاه خودرو و موتوسیکلت متخلف خبر داد.

سرهنگ “محمد قنبری” اظهار کرد: از مجموع وسایل نقلیه توقیف شده، ۵۹ دستگاه آن خودرو و ۱۱ دستگاه نیز موتورسیکلت بوده است.

وی ادامه داد: علت توقیف این وسایل نقلیه نداشتن مدارک لازم، نداشتن پلاک و یا تردد در سطح شهر با پلاک مخدوش بوده است.

سرهنگ قنبری خاطرنشان کرد: تعدادی رانندگان و راکبان متختلف پس از تشکیل و تکمیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شدند و مابقی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه شدند.

فرمانده انتظامی روانسر گفت: این طرح در راستای برقراری نظم و امنیت در سطح شهرستان و اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرائم به مرحله اجرا درآمد.

وی در پایان با اشاره به استقبال مردم از اجرای طرح ارتقاء امینت اجتماعی گفت: این طرح در فواصل مختلف سال اجرا می شود.

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :