به گزارش کلهرنیوز ، کیوان کاشفی عصر امروز شنبه در نشست هم اندیشی بخش خصوصی با نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با توجه به بررسی های انجام شده، کرمانشاه در چهار فصل گذشته در زمینه فضای کسب و کار سیر نزولی داشته است.

وی با تصریح اینکه در زمینه فضای کسب و کار جزو ۲ استان بد کشور هستیم، گفت: با این وضعیت تمایلی برای سرمایه گذاری در استان وجود نخواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: با تصویب مناطق آزاد جدید در مجلس شاهد ماراتن جذب سرمایه گذاری در کشور خواهیم بود که اگر وضعیت استان را در زمینه فضای کسب و کار سامان ندهیم با مشکل مواجه خواهیم بود.

کاشفی با انتقاد از وضعیت سیستم تک نرخی ارز بیان داشت: مثل روز برای ما روشن است که سیستم تک نرخی ارز موفق نخواهد شد و اگر زودتر تدبیری اندیشیده نشود، منابع ارزی ما که ثروت ملی ماست به تاراج می رود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران افزود: در ۲ ماه اول سال ۲۰ میلیارد دلار ثبت سفارش روی دست ما مانده است، این در حالی است که در سال های قبل ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار واردات داشتیم.

کاشفی تصریح کرد: با این ضرباهنگ ثبت سفارش ها تا پایان سال ۱۲۰ میلیارد دلار منابع ارزی برای واردات نیاز داریم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما به دولت این بود که از این منابع ارزی با نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دارو و خطوط تولید استفاده شود و در کنار این بازار ثانویه را هم به رسمیت بشناسد و به صرافی ها اجاره فعالیت دهد.

وی طرح تعدیل را پیشنهاد دیگر اعلام شده به دولت برای سامان دهی بازار ارز عنوان کرد و گفت: در این طرح نرخ ارز به التفات تورم داخلی و خارجی تنظیم می شود و قیمت برای یکسال باثبات می ماند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای فعالین اقتصادی ثبات قیمت ارز از قیمت ارز مهمتر است.

کاشفی با بیان اینکه در کرمانشاه هیچ یک از فعالین اقتصادی ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت نکرده است، تصریح کرد: بانک مرکزی اعلام کرده بود که ۷ تا ۸ میلیارد دلار در این مدت پرداخت شده اما ما کنکاش کردیم و مشخص شد که آمار اعلامی از بهمن ماه سال گذشته تا کنون بوده است./مرصاد

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :