به گزارش کلهرنیوز ، ناصر محمدصالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: محدثه آقایی در بخش بانوان و سعید احمدی، هامون درفشی پور و مهدی خدابخشی چهار کاراته کا کرمانشاهی هستند که مجوز حضور در لیگ جهانی را بدست آورده اند.
وی ادامه داد: آقایی در وزن ۶۸+ کیلوگرم برای تیم بانوان ایران و احمدی و درفشی پور در وزن ۶۷- کیلوگرم و خدابخشی نیز در وزن ۸۷- کیلوگرم برای تیم آقایان ایران به میدان خواهند رفت.
محمدصالحی گفت: رقابت های لیگ جهانی کاراته از روز جمعه هفته جاری (۱۸ خرداد) در شهر استانبول آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
رئیس هیات کاراته کرمانشاه با بیان اینکه ۱۹ ورزشکار خانم و آقا از کشورمان در این تورنمنت حضور پیدا می کنند، افزود: ملی پوشان ایران عصر فردا (چهارشنبه) تهران را به مقصد استانبول ترک می کنند.
وی همچنین با اشاره به آمادگی خوب ملی پوشان کرمانشاهی گفت: با توجه به اضافه شدن رشته کاراته به مسابقات المپیک و تاثیر مستقیمی که امتیازهای لیگ جهانی در کسب سهمیه ورزشکاران دارد در هر دوره بهترین های کاراته جهان شرکت می کنند.
محمدصالحی گفت: با این حال هر چهار کاراته کا کرمانشاهی حاضر در این مسابقات توان کسب مدال و ایستادن روی یکی از سکوهای قهرمانی برای کسب امتیاز برای افزایش شانس المپیکی شدن خود دارند.
رئیس هیات کاراته کرمانشاه ادامه داد: از آن جایی هم که لیگ جهانی با حضور کاراته کاهایی که در جمع ۱۰۰ نفر برتر رنکینگ فدراسیون جهانی حضور دارند برگزار می شود، به طور قطع سطح مسابقات بالا خواهد بود.
وی در پایان گفت: در مجموع می توان کاراته کاهای ژاپن، سوئد، استرالیا، فرانسه و هلند را از مهمترین رقبای ورزشکاران کرمانشاهی حاضر در لیگ جهانی دانست.
پنجمین مرحله رقابت های لیگ جهانی کاراته، با حضور ۶۰۷ ورزشکار خانم و آقا از ۶۳ کشور جهان برگزار خواهد شد.
مراحل قبلی لیگ جهانی در سال ۲۰۱۸ به ترتیب در پاریس فرانسه، دبی امارات، روتردام هلند و رباط مراکش برگزار شد.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :