به گزارش کلهرنیوز ، محمدحسین محبی روز سه شنبه در نشستی با اصحاب رسانه که در دفتر هیات کشتی برگزار شد، اظهارداشت: هیات کشتی کرمانشاه چهار سالن پایگاه قهرمانی، شهید رضایی، سالن امام راحل و سالن امام سجاد در اختیار دارد که استفاده از آنها برای جوانان و نوجوانان رایگان خواهد بود.
وی افزود: در جلسه ای که با استاندار کرمانشاه داشتیم مشکلات کشتی را مطرح کردیم و با همکاری ایشان قرار شد که هیچ شهریه ای تابستان امسال از جوانان و نوجوانان نگیریم.
رییس هیات کشتی استان کرمانشاه گفت: تاکنون با رایگان شدن سالن ها در تابستان موافقت شده است اما به دنبال آن هستیم که این روند را در طول سال تداوم دهیم.
محبی اظهار داشت: دولت هزینه ای بابت حامل های انرژی و بیمه نمی دهد و قرار است از درآمدهای سالن ها هزینه آنها تامین شود.
وی افزود: اگر بتوانیم حمایت کننده مالی پیدا کنیم روند رایگان بودن سالن ها ادامه پیدا می کند و در مسابقات لیگ نیز حضور پیدا خواهیم کرد.
رییس هیات کشتی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه امکانات ورزشی مناطق زلزله زده از بین رفته است، گفت: با موافقت استاندار کرمانشاه ۱۵ تخته تشک‌ کشتی به مناطق زلزله زده ارسال خواهیم کرد تا جوانان این مناطق نیز در تابستان بتوانند ورزش کنند.

** کرمانشاه میزبان جام ‌تختی شد
در ادامه این جلسه دبیر هیات کشتی استان کرمانشاه نیز اعلام کرد که براساس مذاکراتی که با استانداری کرمانشاه و فدراسیون کشتی شده است، مسابقات بین المللی جام ‌جهان ‌پهلوان تختی بهمن ماه امسال در کرمانشاه برگزار خواهد شد.
منصور کیانی به برگزاری مسابقات مختلف کشتی در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: هیات کشتی به صورت میانگین هر پنج روز یک بار یک مسابقه برگزار و یا یک تیم به مسابقات کشوری اعزام می کند.
وی همچنین آغاز به کار کشتی بانوان در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از سال گذشته هم زمان با سراسر کشور تیم کشتی بانوان کرمانشاهی تشکیل شد و توانست در مسابقات کشوری شرکت کرده و عنوان قهرمانی را کسب کند.
دبیر هیات کشتی با بیان مسابقات کشتی قهرمانی بانوان آسیا امسال برگزار می شود، گفت: ۳۱ خرداد ماه هیات کرمانشاه هشت زن کشتی گیر را در ۶ وزن راهی مسابقات قهرمانی کشور خواهد کرد.
کیانی اضافه کرد: به دنبال آن هستیم که بانوان کرمانشاهی بتوانند در مسابقات قهرمانی آسیا نیز صاحب مدال شوند.
به گفته وی، تمرینات تیم کشتی بانوان استان کرمانشاه به صورت منظم در مجموعه ورزشی کوثر کرمانشاه در حال برگزاری است.
براساس اعلام‌ هیات کشتی استان کرمانشاه هشت هزار نفر در این استان به ورزش کشتی می پردازند./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :