به گزارش کلهرنیوز ،  حاج رضا حمیدیه ( پدرملی پوش هندبالیست مهدی حمیدیه) و احمد آبشینه از معلم های ورزش شهرستان از بنیانگذاران هندبال در دهه ۶۰ در اسلام آبادغرب بوده اند و زمانی اسم هندبال این شهرستان با ملی پوشانی همچون مرحوم جلیل حسینی، رضا حسینی و فرهاد نیکونژاد در کشور می درخشید و پس از آن ملی پوشانی نظیر افشین حمیدی، یوسف غلامی و کامبیز غلامی داشتیم و هم اکنون در این دوره هندبال اسلام آبادغرب دو ملی پوش؛ علیرضا اعظم و “مهدی حمیدیه” دارد، البته تیم هندبال اسلام آبادغرب در چند سال گذشته به همت خودجوش جوانان  این دیار  و حمایت برخی دلسوزان  این عرصه عزم خود را جزم کرده که باز هم به جایگاه گذشته خود در هندبال کشور برگردد و با این همت والا سال گذشته جزو  تیم های لیگ دسته یک هندبال کشور قرار گرفت.

مهدی حمیدیه  یکی از هندبالیست های گمنام و در عین حال محبوب استان و کشور است، وی متولد ۱۳۶۹ و ۲۷ سال سن دارد، کارشناس ارشد تربیت بدنی گرایش آسیب شناسی و حرکات اصلاحی و مدرس دانشگاه است که  موفق به اخذ مدرک درجه یک  مربیگری و درجه دو داوری هندبال نیز شده است.

وی در گفتگو با اسلام آباد خبر ،  اظهار کرد: بیش از یک سال پیش آخرین بازی را با تیم هندبال اسلام آبادغرب بودم و بعلت مصدومیت و عمل زانو هم اکنون دوران بازتوانی را انجام می دهم. قبل از این تیم هندبال اسلام آبادغرب دوسال پیش دو دوره  پشت سرهم قهرمان دسته دوم بود و سال ماقبل آن که چهارم مسابقات دسته دوم بودیم وسال بعد هم قهرمان شدیم.

مهدی حمیدیه گفت: هندبال را از سالن انقلاب اسلام آبادغرب شروع کردم، از سال ۷۶ که کلاس سوم ابتدایی بودم اولین دوره میزبانی مسابقات آموزشگاهی استان در اسلام آبادغرب بود که قهرمان شدیم و در سال های ۷۸، ۷۹ و ۸۰ تا سال ۸۶ که سوم دبیرستان بودم، چند مقام داشتم که دوران دانش آموزی من تمام شد، بعد از آن وارد مسابقات نونهالان ، جوانان و بزرگسالان کشور شدم، که در نونهالان با تیم منتخب استان کرمانشاه دو دوره قهرمان شدیم و پس از آن مقام سوم المپیاد نوجوانان کشور در سال ۸۴ و ۸۵ را کسب کردیم.

وی در خصوص فعالیت مربیگری خویش در پاسخ به سوال خبرنگار ما می گوید؛ از سال ۸۹-۹۰ در کنار بازی کار مربیگری را انجام داده ام و موفق به کسب رتبه مربی درجه یک هندبال شده ام  و با مربیگری خودم با سه  تیم منتخب نوجوانان استان کرمانشاه مقام دوم مسابقات هندبال نوجوانان کشور را در سال ۹۱ کسب کردیم و در سال ۹۵ مقام اول و در سال ۹۶ موفق به کسب مقام دوم کشور شدیم.

این ورزشکار در خصوص پیشینه ورزش هندبال شهرستان می گوید: شهر اسلام آبادغرب زمانی قطب هندبال بود و زمانی این شهر ۵ ملی پوش داشته و دوره ای هم ۳ ملی پوش همزمان در هندبال کشور داشته که در کشور کم سابقه بوده است. الان در حال حاضر تیم هندبال شهرستان  اسلام آبادغرب که نماینده هندبال استان نیز در لیگ دسته یک می باشد خوب کار می کند و شور اشتیاق خوبی به استان انداخته که باید حفظ شود و پشتیبانی شود ،

وی با بیان اینکه اکنون در کرمانشاه روی پایه کار می کنم ، افزود: ورزش پایه خیلی مهمتر است و باید پایه ای کار شود  تا در بزرگسالان همان بازیکنان شهر  در پایه های بالاتر کار کنند، یعنی اگر هندبال پایه ای ما در استان قوی باشد بازیکن ما تا ۳۵ سالگی در سطح کشوری یا ملی بازی می کند و اگر اینها کنار بروند باز هم بازیکنان همین شهر جای آنها را می گیرند.

حمیدیه گفت: با وصف اینکه محل زندگی من در کرمانشاه است با وجود این به مسئولین ورزش شهرستان پیشنهاد دادم که حاضرم  داوطلبانه به بچه های شهرم خدمت کنم، البته اگر مسئولین بخواهند روی  سنین پایه کار کنند به امکانات استاندارد و سالن استاندارد نیاز داریم چون هندبال خودش سالن تخصصی می خواهد.

وی افزود: همه کشتی را ورزش سنگینی می دانند اما به نظر من هندبال ورزشی سنگین است و در واقع می شود گفت که هندبال یک جنگ است، پتانسیل هندبال اسلام آبادغرب در استان کرمانشاه خیلی بالاست و استعدادهای درخشانی را در این رشته ورزشی در این شهرستان می توان شناسایی کرد./اسلام آباد خبر

تصاویر تکمیلی:

این خبر را به اشتراک بگذارید :