به گزارش کلهرنیوز ، هوشنگ بازوند روز شنبه در شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: باید رشد میزان اعتبارات هزینه ای استان نسبت به کشور مشخص شود تا بتوان بر اساس آن علت افزایش اعتبارات هزینه ای مشخص شود.
وی افزود: سازمان مدیریت باید اطلاعات را به صورت شفاف در اختیار دستگاه ها قرار دهد تا مدیران بتوانند برای هزینه های خود به خوبی برنامه ریزی کنند.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در صورتی که اطلاعات بودجه ای در اختیار مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد، می توانند در صورت بروز کسری بودجه برای جبران آن دست به اقدام بزنند.
بازوند با تاکید بر اینکه اعتبارات هزینه ای می تواند برای پرسنل انگیزه ایجاد کند، گفت: تا زمانی که برای پرسنل انگیزه ایجاد نشود نمی توان از آنها انتظار افزایش بهره وری داشت.
وی تصریح کرد: باید اعتبارات هزینه ای دیگر استان های کشور را نیز در نظر بگیرم تا با نحوه تقسیم بودجه در آنها آشنا شویم و بتوانیم در در کلان کشوری از حق استان دفاع کنیم.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید پایه اعتبارات هزینه ای استان کرمانشاه افزایش دهیم، اظهار داشت: اعتبارات هزینه ای در استان کرمانشاه باید روند افزایشی داشته باشد تا بتوان به مشکلات استان رسیدگی کرد.
بازوند ادامه داد: باید زلزله زدگان و و کمبودهای استان کرمانشاه در تقسیم اعتبارات هزینه ای کشور در نظر گرفته شوند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید پول هایی که در اختیارشان هست را هزینه کنند و بدهکاری های خود را پرداخت کنند و در صورتی که این پول را خرج نکنند به خزانه دولت باز گردانند.
استاندار کرمانشاه گفت: باید مدیرانی که هزینه ها را در حساب بانکی نگه می دارند شناسایی و به وزرای مربوطه معرفی شوند تا برای آنها تصمیم گیری شود.
بازوند تاکید کرد: اگر اعتبارات عمرانی از هر دستگاه اجرایی بازگشت بخورد به معنی این است که حق مردم در این زمینه پایمال شده است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :