به گزارش کلهرنیوز ، فضل اله رنجبر روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی کرمانشاه که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در سرسرای فرمانداری برگزار شد؛ افزود: ۲۶۰ میلیارد تومان درخواست ادارات شهرستان است که با این بودجه نمی توانیم به تمام نیازها پاسخ بدهیم و باید در مصرف آن اولویت بندی خاص انجام شود.
وی با اعلام اینکه در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و دشمن با تمام توان به میدان آمده است، کشور در شرایط حساسی قرار دارد و ما کارگزاران نظام وظیفه درک این شرایط را داریم.
او تاکید کرد که امروز بحث عزت ملی ایران مطرح است و اگر دیروز جوانان ما در جبهه جنگ توانستند دشمن را شکست دهند امروز نیز باید از حاشیه سازی ها و تفرقه ها فاصله بگیریم و با یکی شدن به مردم خدمت کنیم.
فرماندار کرمانشاه گفت: صهیونیست ها و آمریکایی ها ایران را با این جغرافیا نمی خواهند و این موضوع شرایط کشور را حساس کرده است.
رنجبر ادامه داد: آنچه که امروز وظیفه ماست تکریم و احترام مردم در کارهاست لذا اداره ای نباید باشد که مردم از عملکرد آن ناراضی باشند.
او تاکید کرد: باید برای عبور از این شرایط سخت در کنار مردم باشیم و مسئولان همانند رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی باید وسط میدان بیایند و کارها را از گذشته بیشتر فعال کنند.
رنجبر در ادامه بر حساسیت و نظارت بر نحوه هزینه بودجه تاکید کرد و گفت: رییس جمهوری بحث صرفه جویی را مطرح کردند که باید این موضوع از ادارات آغاز شود.
فرماندار کرمانشاه ادامه داد: همه ادارات یکپارچه و متحد بدرخشند تا در شرایط حساس کنونی در کنارمردم از سختی ها عبور کنیم.
رنجبر در خصوص بودجه ۶۱ میلیارد تومانی تملک دارایی گفت: از این مبلغ ۲۷ میلیارد تومان نقد است که باید فقط در مناطق محروم استان هزینه شود و دهستان هایی که شاخص محرومیت ندارند سهمی از آن نمی برند.
او در ادامه بیان داشت: کمیته برنامه ریزی شهرستان اختیار جابه جایی فقط ۳۰ درصد بودجه ۱۴۳ میلیارد تومانی محل توازن را دارد که لازم است ادارات شهرستان پروژه های خود را با اولویت اشتغال، ظرف مدت یک هفته به این کمیته معرفی کنند.
وی در پایان تاکید کرد: اگر با دقت بر بودجه نظارت داشته باشیم و با حساسیت پیش برویم مشکلات حل می شود.
رنجبر ابراز امیدواری کرد که با مساعد شدن وضعیت اقتصادی کشور شاهد افزایش تخصیص بودجه نیز باشیم.

** امسال ویژه ترین سال انقلاب است
در این جلسه عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ما به عنوان اجزای نظام جمهوری اسلامی اولین وظیفه ای که داریم این است که نسبت به کل نظام بینش پیدا کنیم و فرصت ها و تهدیدها را بشناسیم.
او تاکید کرد: شناختن دشمن در وضعیت کنونی بزرگترین وظیفه هر ایرانی مسلمان است هرچند متاسفانه برخی در پاره ای از مواقع درست همان کاری را انجام می دهند که دشمن می خواهد.
مصری ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی و عمرانی در کشور ما صفر است و صد درصد بودجه کشور هزینه های جاری است.
وی بیان داشت: بهره وری در نظام اداری ما پایین است به گونه ای که ۸۰۰ هزار میلیارد تومان زیان بهره وری ما نسبت به کشورهایی نظیر عربستان و ترکیه است در حالی که فاصله ما نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار زیاد تر است.
مصری گفت: ناکارآمدی دلیل این همه زیان کشور است و دلیلش هم این است که دولت با دخالت در زندگی مردم برای خودش وظیفه درست کرده است.
این نماینده مجلس در ادامه به موضوع دشمنی آمریکا پرداخت و بیان داشت: آمریکا می خواهد صادرات نفت ما را صفر کند و در حالی که در گذشته چهار نفر مسئول پیگیری تحریم های ایران بودند امروز این تعداد در دولت فعلی آمریکا ۴۰۰ نفر است.
مصری امسال را ویژه ترین سال انقلاب نامید و گفت: امسال حتی از جنگ تحمیلی جدی تر است.
وی تاکید کرد که همانند جنگ تحمیلی تنها راه پیروزی مقاومت و همراهی مردم است و در این شرایط حساس مدیری برنده است که کمتر هزینه کند.
او از مدیران دستگاه های اجرایی خواست که از هزینه های تشریفاتی دستگاه های خود بکاهند تا بتوانیم از این پیچ عبور کنیم.
این نمانیده مجلس همچنین از مدیران استان خواست تا منابع ملی دستگاه های خود را شناسایی و برای جذب آن از وزارتخانه ها با نمایندگان رایزینی کنند.

** تضیف کردن دولت حرام است
سید قاسم جاسمی دیگر نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سیستم اداری کشور ما پیچیده و بزرگ است و نظام اداری برای حل مشکلات کشور باید از خودش شروع کند.
وی با اشاره به شرایط حساس کشور بیان داشت: در این شرایط تضعیف دولت حرام است و رمز پیروزی وحدت و پیروی از قانون اساسی کشور است.
جاسمی با اشاره به شعارهای ضد انقلاب در اعتراض های اخیر گفت: این شعارها به ما نشان می دهد که گروه های مختلف سیاسی باید در شرایط حساس کنونی با هم متحد باشند.
وی خطاب به مدیران بر استفاده از ظرفیت نمایندگان به واسطه ارتباط با وزرا برای جذب بودجه تاکید کرد و گفت: حتی دستگاه های اجرایی می توانند از ظرفیت نمایندگان که آشنا به نظام بودجه ریزی کشور هستند برای بودجه سال آینده خود کمک بگیرند.
شهرستان کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده است./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :