به گزارش کلهرنیوز ، کارگروه اشتغال استان کرمانشاه امروز پنجشنبه با حضور یک مهمان کشوری برگزار شد، رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری مهمان ویژه این کارگروه بود.

بررسی وضعیت جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در استان مهمترین موضوع محوری این جلسه بود که توسط مسئولان مربوطه مطرح شد و اغلب به مشکلات سامانه مربوطه یعنی کارا و روند کند بانکها در اعطای تسهیلات اشاره می‌کردند.

مدیران ناتوان در جذب بودجه را معرفی کنید /با کسی تعارف نداریم

احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: انتظار داریم سقف اعتبارات اشتغال‌زایی روستایی افزایش یابد و حمایت از بخش خصوصی با پرداخت تسهیلات و بخشودگی های مالیاتی در دستور کار دولت قرار بگیرد تا مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از لحاظ مالیات مدتی معاف یا حداقل مالیات را بپردازند چون متاسفانه در حال حاضر کرمانشاهیان نسبت به سایر استانها مالیات بیشتری می‌پردازند.

وی تصریح کرد: امیدواریم ادارات هم از نداریم، نمی‌شود و نمی‌توانیم دست بکشند، چون شنیده‌ها حاکی از این است که اعتبارات برخی از دستگاه‌های اجرایی در حال عودت به خزانه است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خواستار معرفی مدیرانی شد که بودجه آنها در حال برگشت به خزانه است و افزود: ما با هیچکس تعارفی نداریم اسامی آنها را به مجمع نمایندگان استان معرفی کنید تا ما هم وظیفه نظارتی خود را انجام دهیم.

قول رییس سازمان مدیریت برای جذب کل اعتبارات تا پایان تیرماه!

طهمورث الیاسی بختیاری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه هم در پاسخ به صفری اظهار داشت: اعتبارات هزینه‌ای استان با توجه به تخصیص ۱۰۷ درصدی به استان و دیونی که تامین شد کاملا پرداخت شده است.

وی در مورد جذب اعتبارات تملک سرمایه‌ای  هم قول داد کهتا ۳۱ تیرماه جاری کل اعتباراتی که به دستگاه‌ها تخصیص داده شده جذب و به مصرف طرح‌ها و پروژه‌ها برسد.

۹۵ میلیارد تومان به خزانه برگشت می‌خورد (معادل ۱۱ درصد اعتبارات تملک سرمایه‌ای سال ۹۶)!

صفری در جواب انکار برگشت بودجه سازمان مدیریت برگ برنده خود را رو کرد و گفت از منابع موثق شنیده ام که ۹۵ میلیارد تومان از اعتبارات در حال برگشت به خزانه است البته سربسته صحبت کردم و این را نمی‌خواستم بگویم.

گفتنی است، کل اعتبارات تملک سرمایه‌ای در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان بوده این رقم اعلام شده حدود ۱۱ درصد کل اعتبارات است!/مرصاد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :