به گزارش کلهرنیوز ، حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب با اشاره به  سخنان فرماندهى معظم كل قوا در مراسم سالانه دانش‌آموختگى دانشجویان دانشگاه افسرى و تربیت پاسدارى امام حسین(ع) در روزشنبه نهم خرداد ماه، اظهار کرد: معظم له با اشاره به توطئه دشمن براى ایجاد شكاف میان نظام اسلامى و مردم، همگان به‌ویژه مسؤولان را به مقابله با این‌ راهبرد دشمن فراخوانده و یادآور شدند: اگر مؤلفه‌هاى اقتدار ملى تقویت شوند و در مقابلِ دشمن سستى و تسلیم نشان داده نشود، بدخواهان بار دیگر در رسیدن به اهداف خود ناكام خواهند ماند. ایشان درعین حال، همه آحاد ملت ایران و مسؤولان را به هوشیارى و مراقبت از كار خود دعوت و از سهل‌انگارى، تنبلى، اشرافى‌گرى، تكبر نسبت به مردم و تكیه به جایگاه چند روزه ریاستى برحذر داشتند.

وی افزود: با توجه فرمایشات مقام معظم رهبرى در این مراسم، بررسى راهبرد دشمن در شرایط كنونى و الزامات نیروهاى مؤمن به انقلاب براى شكست نظام محاسباتى دشمن موضوعی است که باید روی آن دقت بشود .

امام جمعه شهرستان گفت: با خروج آمریكا از برجام دور جدید تقابل نظام سلطه با انقلاب اسلامى آغاز شده است. در این معارضه كه در طول تاریخ انقلاب كم نظیر است،دشمن همه ظرفیتهاى اقتصادى،سیاسى و نظامى وامنیتى خود ومتحدینش را بكار گرفته تا ضمن مهار حركت پیش رونده انقلاب اسلامى در منطقه،شكست‌هاى خود از ایران اسلامى را با دامن زدن به چالش هاى داخلى و دامن زدن به اعتراضات اجتماعى جبران وبه زعم خود زمینه تسلیم و فروپاشى نظام اسلامى از داخل را فراهم كند.

وی افزود: براى آنان كه صحنه تحولات كشور در عرصه ملى و فراملى را پیگیرى مى‌كنند، یك واقعیت به‌طور مسلم ثابت‌شده و آن تحمیل یك جنگ تمام‌عیار اقتصادى از سوى نظام سلطه براى به‌زانو درآوردن ملت ایران است. بر این اساس است كه سناریوى تركیبى فشار اقتصادى، روانى عملى دشمن با هدف تحت تأثیر قرار دادن محاسبات نخبگان و آحاد مردم ایران طرح‌ریزى شده و در دستور كار اجرایى شدن قرار دارد.
اینك واقعیت‌هاى تحمیل این جنگ بر ایران اسلامى آشكارشده و حتى خوش‌خیال‌ترین افراد و ساده‌انگارانه‌ترین نگاه‌ها نیز این جنگ تمام‌عیار را حس مى‌كنند. چه بخواهیم و چه نخواهیم منازعه سلطه‌گران بین‌المللى علیه ملت ایران وارد مرحله جدیدى شده و نمى‌توان بدون درك اقتضائات این مرحله جدید به تصمیم و اقدام مناسب رسید.

حجت الاسلام مهری بیان داشت: ۶ نكته مهم براى عبور كشور از چالش‌هاى اقتصادى‌: همانند یك صحنه دفاع نظامى كه صحت، سرعت و دقت یك تصمیم مى‌تواند در سرنوشت آوردگاه تعیین‌كننده باشد، در شرایط كنونى نیز لازم است تا حداكثر ممكن به تصمیم درست، به‌موقع و دقیق (به‌لحاظ عملیاتى) برسیم. ۲- مقابله با فشارهاى روانى دشمن-۳- همدلى مسؤولان با مردم-۴- تعامل صادقانه مسؤولان با مردم-در این شرایط لازم است مسؤولان براى مخاطب (كه همان مردم ایران هستند) احترام گذارده و به‌جاى انتشار عبارات مبهم و خنثى، اطلاع‌رسانى هدفمند و آرامش‌بخش را در دستور كار قرار دهند. ۵- امیدآفرینى و مقابله یأس‌پراكنى.

وی خاطرنشان ساخت: یكى از مهم‌ترین ستون‌هاى تأثیرگذارى سناریوى دشمن در شرایط كنونى، القاى نامیدى و یأس پراكنى در سطح افكار عمومى است به‌گونه‌اى هیچ‌گونه چشم‌انداز مثبت و امیدبخشى در مقابل دیدگان مردم نباشد و در مقابل ترس و واهمه نسبت به سرنوشت آتى، مخاطبان را به اقدامات هیجانى و بعضاً مخرب ترغیب كند.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به تحول مدیریتی بعنوان بند ششم و مهم عبور كشور از چالش‌ها، عنوان کرد: باید بپذیریم با مدیریت فرسوده و ناكارآمدى كه در این چند سال بر برخى از حوزه‌هاى اقتصادى حاكم بوده است‌ نمی توان از شرایط كنونى به‌سلامت عبور كرد. باید تعارفات و رودربایستى‌ها را كنار نهاد و درجاهایى تعیین تكلیف‌هاى اساسى كرد. اگر مدیرانى توان جسمى و روحیه كار كردن در شرایط ویژه كنونى را ندارند و یا تصور مى‌كنند ایده مركزى شان توسط ترامپ و یا هر فرد دیگرى بربادرفته و اكنون تدبیرى به ذهن مباركشان (!) خطور نمى‌كند و یا حاضر نیستند از تفریحات، سفرهاى خارج و تجمل‌گرایى خود به نفع ملت چشم‌پوشى كنند، باید بلادرنگ منصب‌هاى مدیریتى را ترك گویند چراكه اینك كشور نیازمند «مدیریت جهادى» و «مدیران جهادى» است و حتى اگر مصلحت مردم و كشور ایجاب كند شاید لازم باشد ترمیم‌هاى مدیریتى به نفع منافع ملى در دستور كار قرار گیرد.

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو؛ دوشنبه۱۸ تیرشهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)(۱۴۸ه‍ ق) و سه‌شنبه۱۹ تیركشف كودتاى نوژه علیه جمهورى اسلامى ایران (۱۳۵۹ش)، اظهار کرد: از اولین روزى كه انقلاب اسلامى ایران، استوارترین سنگر غرب و آمریكا را در منطقه به هم‌ریخت و تحولات زیربنایى را در ایران آغاز كرد، استكبار جهانى كه منافعش به خطر افتاده بود، تلاش‌هاى وسیعى را براى سرنگونى این نظام مقدس آغاز كرد. آنان با حمایت از مزدوران ضدانقلاب درصدد كودتا و فتح تهران بودند، زیرا تصور مى‌كردند كه همانند كودتاى ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، قادر به تجدید قدرت خود خواهند بود. این مزدوران وطن‌فروش در روز نوزدهم تیرماه ۱۳۵۹ قصد داشتند تا با كمك نفوذى‌هاى خودفروخته در پایگاه هوایى نوژه همدان، كودتایى را علیه نظام اسلامى انجام دهند. آنان با به‌كارگیرى امكانات وسیع مالى، ۱۲ گروه عملیاتى و تعدادى راهنما و چند صد تن از عشایر ایل بختیارى، جهت یورش به پایتخت آماده شدند. ولى هنگامى كه خلبان مأمور حمله به بیت حضرت امام خمینى(ره) این موضوع را با مادر خویش مطرح مى‌كند، با عكس‌العمل شدید وى روبه‌رو مى‌گردد. خلبان در انجام این عمل دچار تردید شده و شخصاً به حضور آیت‌الله خامنه‌اى مى‌رود و عملیات را افشا مى‌نماید. به‌این‌ترتیب و با پیگیرى مسؤولان بلندپایه نظام، كودتاى براندازى، خنثى و عوامل آن دستگیر یا فرارى و رسوا شدند.

امام جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: این كودتا بار دیگر چهره واقعى و ظالمانه آمریكاى جنایتكار كه به این كودتا امید زیادى بسته بود و آن‌را ضربه نهایى و قطعى بر پیكر نظام نوپاى جمهورى اسلامى مى‌پنداشت و اهمیت آن‌را حتى بیش از تجاوز نظامى صدام ارزیابى مى‌كرد را به مردم ایران و كسانى‌كه اندك تردیدى در این زمینه داشتند و یا به‌دنبال رابطه با این دولت بودند، نشان داد و سندى تاریخى شد بر نقض هر ادعاى دوستى و رابطه مسالمت‌آمیزى كه این كشور براى ملت ایران در هر زمان بخواهد طرح نماید.

وی همچنین با اشاره به مناسبت روز پنجشنبه۲۱ تیرماه؛ سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد و روز ملى عفاف و حجاب، ابراز داشت: حادثه مسجد گوهرشاد؛سند تاریخى غیرتمندى مردم مسلمان ایران‌ است، بعد از حادثه گوهرشاد تا پایان حكومت پهلوى یعنى پیروزى انقلاب اسلامى، سیاست‌ها و برنامه‌هاى دین‌ستیزانه غرب به‌طور علنى اجرا مى‌شد تا این‌كه با پیروزى انقلاب اسلامى اجراى قوانین متعالى اسلامى همچون رعایت حجاب و پوشش اسلامى با هدف تعالى و سعادت جامعه اسلامى اجرایى گردید و از سوى بانوان مسلمان جامعه اسلامى ایران كه از گذشته‌هاى دور به این زینت انسانى آراسته بودند نیز موردپذیرش جدى و همگانى قرار گرفت و از معرف‌هاى ارزشى و اخلاقى بانوى مسلمان ایرانى گردید.

حجت الاسلام مهری یادآور شد:  بعد از پیروزى انقلاب اسلامى كه دولت‌هاى غربى نظام اسلامى را مانع تحقق اهداف خود دانستند به مبارزه جدى و همه‌جانبه با آن پرداخته و علاوه بر جنگ سخت و تهاجم نظامى، جنگ نرم و تهاجم فرهنگى خود علیه آموزه‌ها و معارف بنیادین نظام اسلامى همچون حجاب و عفاف را در دستور كار خود قرار داده و با استفاده از تبلیغات رسانه‌اى، شبكه‌هاى مجازى و القائات فكرى و به بهانه آزادى‌هاى فردى و اجتماعى،بى‌حجابى در جامعه را در رأس برنامه‌هاى خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ترویج ‌بى‌حجابى و تحقق آزادى‌هاى مدنظر غرب از سوى این كشورها به این دلیل است كه حجاب و عفاف مهم‌ترین عاملى است كه اجتماع و نهادهاى بنیادین آن یعنى خانواده از آسیب‌هاى مختلف اجتماعى و فرهنگى مصون نگاه‌دارد و با تضعیف و امحاى این ارزش است كه فرد، جامعه و خانواده دچار نابودى و گسست ارزش‌ها مى‌شود. در حقیقت با ترویج آزادى‌هاى‌بى‌حدوحصر و تضعیف بنیان‌هاى عقیدتى و فكرى و ترویج‌بى‌بندوبارى، ایمان به ارزش‌هاى دینى همچون عفت و حیا كه همچون مانعى مستحكم در مقابل لغزش‌ها و گمراهى‌هاى انسان عمل‌كنند، دچار تزلزل و آسیب مى‌شوند. از همین منظر است كه امام خمینى(ره) درباره سیاست استعمارگران در مقابله با حجاب و عفاف مى‌فرماید: «توجه داشته باشید حجابى كه اسلام قرار داده است، براى حفظ ارزش‌هاى شماست. هرچه را كه خدا دستور فرموده است- چه براى مرد و چه براى زن- براى این است كه آن ارزش‌هاى واقعى كه این‌ها دارند و ممكن است به‌واسطه وسوسه‌هاى شیطانى یا دست‌هاى فاسد استعمار پایمال شوند، این ارزش‌ها زنده بشوند.» (صحیفه امام،ج‌۱۹،ص‌۱۸۵)/ اسلام آباد خبر

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :