به گزارش کلهرنیوز ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ بهروز سرتیپ نیا اظهار داشت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهر اسلام آبادغرب، کار شناسایی و دستگیری سارق و جلوگیری از سرقت‌های احتمالی دیگر به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در این خصوص تحقیقات وسیعی توسط کارآگاهان صورت گرفت و با سرنخ‌هایی که در محل‌های سرقت به دست آمد یکی از سارقان سابقه دار که مرتکب این سرقت ها شده بود شناسایی و دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: متهم پس از دستگیری و انتقال به پلیس آگاهی، به ۷ فقره سرقت منزل در سطح شهر اسلام آبادغرب اعتراف کرد.
وی خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی های صورت گرفته و با نظر کارشناسان، ارزش ریالی لوازم سرقت شده به ۷۰۰ میلیون ریال می رسد.
این مقام مسئول ادامه داد: متهم در اعترافات خود عنوان کرد که بین ساعات ۲۰ تا ۲۴ شب وارد خانه‌هایی که از قبل شناسایی و اطمینان داشت کسی داخل آن‌ها نیست میشده و اموال باارزش شامل وجه نقد، طلا، نقره جات، لوازم صوتی و تصویری و…را به سرقت می‌برده است.
سرهنگ سرتیپ نیا به شهروندان توصیه کرد در صورتی که درب پارکینگ منزل آن ها دارای کنترل از راه دور است پس از خروج از پارکینگ، منتظر بمانند تا در کاملاً بسته شود و برای ایمنی بیشتر منزل خود از سیستم‌های دزدگیر استفاده کنند.
وی در پایان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری زورگیر در حین ارتکاب جرم

سرهنگ حسین براری، فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری یک نفر زورگیر در حین ارتکاب جرم در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد زورگیری در جاده قدیم بلافاصله ماموران کلانتری۲۲ ظفر به سرعت برای پیگیری موضوع راهی محل شدند.
وی افزود: پس از حضور ماموران مشخص شد یک نفر زورگیر با استفاده از یک قبضه چاقو قصد داشت از یک نفر از شهروندان مبلغی را اخاذی نماید که قبل از حضور ماموران از محل متواری شده بود.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع ماموران انتظامی شهرستان به سرعت برای دستگیری متهم اقدام و وی را حین فرار دستگیر نمایند.
وی  اظهارداشت: متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده است.
این مقام مسئول تاکید کرد: پلیس با تمام توان با کسانی که برای شهروندان ایجاد مزاحمت و امنیت عمومی را مختل کنند برخورد خواهد کرد.

قطعی برق به چراغ‌های راهنمایی هم رسید

سرهنگ فضل الله شیری، رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه اظهار داشت: علت خاموشی چراغ های برق به دلیل قطعی برق در شهر و محلات شهر کرمانشاه است.
وی با تأکید بر اینکه خاموشی چراغ‌های تقاطع‌ها فقط به دلیل قطعی برق است، تصریح کرد: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی برای مدیریت ترافیک و تسهیل در تردد شهروندان و جلوگیری از هرگونه بی نظمی در میادین و تقاطع‌های مهم حضور فعال دارند.
سرهنگ شیری افزود: قطعی برق چراغ های راهنمایی باعث اختلال ترافیکی و راهبندان و بی نظمی و نابسامانی در عبور و مرور خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت چراغ ها در تامین جانی شهروندان بیان کرد: خاموش بودن چراغ ها به دلیل قطعی برق یا نقص، باعث تصادف در تقاطعها و میادین مذکور می شود و زمینه خسارات جانی و مالی برای شهروندان را ایجاد می کند.
این مقام مسئول تصریح کرد: نظر به اهمیت چراغ ها در تنطیم عبور و مرور و ایمنی شهروندان می طلبد مدیریت شهری و دستگاهای مسئول در این زمینه برای جلوگیری از خاموشی چراغ های راهنمایی چاره اندیشی و نسبت به راه اندازی موتور برق اضطراری اقدام کنند.
سرهنگ شیری تصریح کرد: تا زمانی که چراغ های رانندگی سالم و فرمان می دهند رنگ چراغ ها اولویت عبور خودروها را تعیین می‌کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه در پایان گفت: هنگام خاموشی چراغ ها لازم است برابر مقررات عبور و مرور به اصل مهم رعایت حق تقدم در چهارراه ها و میادین و فرامین پلیس راهنما در تقاطع یا میدان توجه کرد.

نوه ناخلف حساب مادربزرگ را خالی کرد

سرهنگ همتعلی شکری، فرمانده انتظامی شهرستان هرسین اظهار داشت: به دنبال شکایت خانمی ۸۱ ساله مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مبلغ زیادی پول به مقدار ۳۸۰ میلیون ریال برداشت شده است موضوع در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی شهرستان هرسین قرار گرفت.
وی افزود: پس از انجام تحقیقات پلیسی و استعلام به عمل آمده از بانک فرد کلاهبردار که نوه شاکی بود شناسایی و متعاقب آن دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان هرسین، تصریح کرد: این کلاهبردار در بازجویی ها به جرم خود اعتراف و انگیزه اش را از این کار نیاز شدید مالی عنوان کرد.
این مقام مسئول با اشاره به تشکیل پرونده ای در این خصوص، از معرفی متعهم به دستگاه قضائی برای سیر مراحل قانونی و صدور حکم مناسب خبر داد.
وی در پایان از عموم شهروندان خواست اطلاعات حساب بانکی خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند.

کشف ۳۰ فقره سرقت در کرمانشاه

سرهنگ حسین براری، فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت قطعات و لوازم خودرو در یکی دو محله شهر کرمانشاه که با شگردهای مشابه انجام می شد، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و استفاده از شگردهای پلیسی دریافتند که سرقت ها توسط یک باند ۴ نفره و با استفاده از یک دستگاه وانت سرقتی انجام می گیرد.
سرهنگ براری تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی، ماموران توانستند خودرو مذکور را در شهرک ظفر مشاهده و با استفاده از شگردهای خاص پلیسی آن را توقیف و متهم را نیز دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: با اعتراف متهم مبنی بر اینکه سرقت ها را با همکاری ۳ نفر دیگر انجام می داده است، دستگیری همدستان وی نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: پس از شناسایی مخفیگاه سایر اعضای باند و با هماهنگی مقام قضائی، نسبت به دستگیری آنها اقدام شد.
این مقام مسئول افزود: اعضای باند در اعترافات خود عنوان کردند که تاکنون ۳۰ فقره سرقت در حوزه قطعات و لوازم خودرو انجام داده اند و اموال سرقتی را نیز به دو نفر مالخر فروخته اند./مرصاد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :