به گزارش کلهرنیوز ، رضا داوودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قطعی برق تأثیر بسیاری روی قطعی آب دارد چرا که قطع برق منجر به توقف عملیات پمپاژ و در نتیجه قطعی و کاهش ذخایر آب مخازن می شود.
وی تأکید کرد: علاوه بر اینکه در شهر کرمانشاه بیش از ۶۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم، با کمبود ۸۰ هزار متر مکعب مخزن نیز مواجه هستیم و خطوط بین مخازن هم اجرا نشده است به همین دلیل در بعضی مناطق و در پیک مصرف، با افت فشار و کمبود آب مواجه هستیم.
داوودی افزود: اکنون از خط اصلی انتقال آب سد گاوشان به کرمانشاه روزانه ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب دریافت می کنیم ولی تصفیه خانه جدید و خط انتقال جدید آب سد گاوشان هنوز به بهره برداری نرسیده و در اختیار شرکت آب منطقه ای است.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه، در ادامه با بیان اینکه منابع کنونی آب جوابگوی جمعیت و میزان مصرف آنان نیست، گفت: همزمان با گرم شدن هوا در شهرهای استان بین ۳۰ تا ۵۰ درصد مصرف آب افزایش یافته است که این خود موجب می شود برخی شهروندان با افت فشار آب مواجه شوند.
وی با اشاره به اینکه در شهرهایی چون سرپل ذهاب، قصرشیرین و خسروی بیشترین میزان افزایش مصرف آب را شاهد بوده ایم، افزود: به ویژه در شهر سرپل ذهاب افزایش مصرف بیش از ۵۰ درصد را داشته ایم که علاوه بر گرمای هوا، از علل دیگر آن، نداشتن کنتور و دریافت نکردن آب بها و همچنین استفاده از آب شرب برای مصارف غیرشرب و عملیات ساخت و ساز می باشد که باعث بروز مشکلات عدیده برای شرکت آب و فاضلاب و عدم مدیریت بر مصرف شده است.
داوودی ادامه داد: در شهر سرپل ذهاب ظرفیت ایستگاه پمپاژ سراب گرم افزایش داده شده و به حداکثر ظرفیت خود رسیده که تا حدودی منجر به کاهش مشکلات تأمین و توزیع آب شده است اما با این وجود مشکلات به طور کامل مرتفع نشده و بخشی از مشکلات به قوت خود باقی است و بیشتر از این نیز امکان افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ نیست.
معاون بهره برداری شرکت آبفای استان کرمانشاه، تأکید کرد: شهرهای کرمانشاه، سنقر، کنگاور، اسلام آبادغرب، شاهو، جوانرود، صحنه و شهرهای زلزله زده سرپل ذهاب، قصرشیرین و سومار بیشترین تنش آبی را دارند و شهر پاوه نیز در فصل پاییز با مشکل تنش آبی مواجه است.
داوودی از شهروندان خواست با توجه به روند گرما، آمادگی افت فشار و یا قطعی آب را داشته باشند و در مصرف آب صرفه جویی کرده و با مدیریت مصرف به کاهش موارد قطعی و افت فشار آب کمک کنند.
وی همچنین به شهروندان توصیه کرد از وسایل کم آب بر و شیرآلات کاهنده استفاده نمایند و در ساعت پیک مصرف از شست و شوهای غیر ضروری، استحمام و سایر موارد پر مصرف بپرهیزند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۶۹ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.

 

 

کلیدواژه ها : ,,

این خبر را به اشتراک بگذارید :