به گزارش کلهرنیوز از اسلام آباد خبر، براساس آمارها بیش از یک‌هزار خانوار از قشر متوسط و مستضعف شهرستان در پروژه ۱۹۸۰ واحدی مسکن مهر اسلام‌آباد غرب موسوم به مسکن مهر شرف آباد(شهید نژادرضایی) ساکن هستند که یکی از مشکلات اصلی ایشان نداشتن راه دسترسی مناسب به محل سکونت شان است.

در بهمن ماه سال ۹۲ زاهدین چشمه خاور رئیس وقت اداره راه و شهرسازی شهرستان اسلام آباد غرب در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه؛ مشکل راه دسترسی به مسکن مهر شرف آباد در اسلام آباد غرب بر طرف شد، اظهار داشت: مسیر در نظر گرفته شده برای راه دسترسی مسکن مهر شرف آباد روبروی پادگان الله اکبر است، کار مطالعاتی و نقشه برداری راه دسترسی مسکن مهر شرف آباد انجام شده است. بر اساس قانون تملک اراضی، استعلام های مورد نیاز از  شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان صورت گرفته که باید صاحبان املاک مسیر در نظر گرفته شده به اداره راه و شهر سازی شهرستان مراجعه تا نسبت به تملک زمین ها اقدام شود.

بر اساس این گزارش؛ درپی بی توجهی مسئولین ارشد دولت تدبیر و امید به پروژه های مسکن مهر، ( شاید با این بهانه که مسئولین دولت قبل باید فکر راه دسترسی را برای این پروژه می کردند) از سوی دولت جهت تملک زمین های مسیر راه دسترسی این شهرک پرجمعیت بودجه ای اختصاص نیافت و پروژه راه دسترسی به مدت ۴ سال بلاتکلیف مانده و پیگیری های مسئولین محلی و نارضایتی های عمومی ساکنین راه بجایی نبرد، تا اینکه؛ پیرو جلسه مورخ ۱۳۹۶/۰۳/۲۷ شورای مسکن شهرستان که با حضور دکتر فلاحت پیشه و آقای احد صفری مهر آبادی قائم مقام محترم وزیر راه و شهرسازی؛ که با پیگیری و دعوت نماینده محترم شهرستان حضور یافته بود مصوب و مقرر گردید که اعتبار لازم برای به انجام رساندن راه  دسترسی مسکن مهر شرف آباد توسط وزارت راه و شهرسازی تامین و با همکاری دستگاه های شهرستان ؛ راه و شهرسازی شهرداری کار تملک و اجرای مسیر دسترسی به انجام برسد.

حمیدرضا بابایی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری اسلام آبادغرب در مرداد ماه سال ۹۶ با اعلام؛اختصاص مبلغ ۳ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل جاده دسترسی مسکن مهر اسلام آبادغرب، به خبرنگار ما  گفت: این مهم در جلسه پیگیری که در روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۵/۱۲ برگزار گردید محقق و با دستور مقام عالی وزارت جناب دکتر آخوندی مبلغ فوق ابلاغ گردید.

به گزارش اسلام آباد خبر در ۲۱ آبان ماه ۹۶ کامران ناظری زاده مدیر اداره راه و شهرسازی شهرستان اسلام آبادغرب از آغاز عملیات احداث راه دسترسی مسکن مهر اسلام آبادغرب خبر داد و گفت: این راه دسترسی به طول ۱۱۱۰ متر از مسیر شهرک ولیعصر اسلام آبادغرب احداث و بطور مستقیم به مسکن مهر شرف آباد متصل می شود.

اما بروز زلزله ۷٫۳ ریشتری غرب کشور در همان شب و بارندگی های زمستانی-بهاری و جلب رضایت معارضین باعث به تعویق افتادن چند ماهه اجرای این پروژه گردید.

افشین کریمی فرماندار اسلام آبادغرب در اوایل اردیبهشت ماه ۹۷ در بازدید از این پروژه گفت:  پروژه راه دسترسی مسكن مهر به طول ۱۰۴۴ متر و عرض ۲۴ متر با اعتبار ۳ ميليارد تومان درحال اجراست.

 
کریمی گفت: پيمانكار پروژه مكلف به پايان كار تا ۳ ماه آينده است و قطعا با ايجاد اين مسير در بحث ترافيك و عبور و مرور مشكلات ساكنين مسكن مهر مرتفع خواهد شد. (  یعنی بنا به گفته فرماندار محترم شهرستان تا پایان تیر ماه این پروژه باید به پایان برسد.)

به گزارش اسلام آباد خبر، خبرنگار این پایگاه خبری صبح امروز بازید میدانی از اجرای راه دسترسی مسکن مهر بعمل آورد و با پیگیری بعمل آمده اینگونه اعلام شد که اتمام این پروژه چندین ماه دیگر بطول می انجامد.

در همین رابطه کامران ناظری زاده مدیر اداره راه و شهرسازی شهرستان اسلام آبادغرب درگفتگو با اسلام آباد خبر؛ اظهار داشت: عمده کار زیرسازی جاده انجام شده و پیمانکار هم در محل مشغول فعالیت است و با توجه با انعقاد قرارداد هیچ مشکل بودجه ای هم وجود ندارد.

وی افزود: برای تسریع در اجرای پروژه کار ساخت پل های پیش ساخته مورد نیاز مسیر هم در کارگاه قاضیوند در حال انجام است.

ناظری زاده ابراز امیدواری کرد: اگر مشکلی پیش نیاید و کار به همین روال پیش برود این پروژه ۳ الی ۴ ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

تصاویر تکمیلی: 

این خبر را به اشتراک بگذارید :