به گزارش کلهرنیوز ، فضل الله رنجبر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصوبات شورای اداری استان کرمانشاه در باره کاهش مصرف برق را به همه ادارات مرکز استان ابلاغ کرده ایم و رعایت این مصوبه ضروری است.
او افزود: مسئولان و دستگاه های دولتی باید پیشرو کاهش مصرف برق باشند تا هم الگوی شهروندان قرار بگیرند و هم فشار کمتری در نتیجه قطعی برق بر مردم وارد شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ۳۰ تیر به ایرنا گفت: حدود ۴۰ اداره استان دستورالعمل دولت برای مدیریت مصرف برق را رعایت نکرده اند که اسامی آنها را به استانداری اعلام کرده ایم.
علیمراد مرادی ‌مجد افزود: با تغییر ساعات کار اداری در استان انتظار داشتیم که مصرف برق این بخش حدود ۵۰ مگاوات کاهش یابد اما این رقم از ۳۵ مگاوات بیشتر نشده است.
در حالی که میانگین مصرف برق بخش اداری در کشور حدود ۱۲ درصد کل مصرف است اما این رقم در استان کرمانشاه از مرز ۲۰ درصد هم گذشته است.
مصرف برق استان کرمانشاه در زمان اوج بار (پیک) حدود ۷۰۰ مگاوات است که ۱۵۰ مگاوات آن در ادارات استان مصرف می شود.
وزارت کشور استانداران را مکلف به پیگیری صرفه جویی و نظارت بر نحوه مصرف آب و برق در دستگاه های اجرایی، کاهش ۲۰ درصدی در مصرف آب و ۱۰ درصدی در مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ کرده است. در صورت رعایت نکردن صرفه جویی در دستگاه ها، استانداران موظف به قطع آب و برق آنها شده اند.

** مشکل کسبه را پیگیری کرده ایم
یکی از پیامدهای نامطلوب قطعی برق در شهرستان یک میلیون و ۸۰ هزار نفری کرمانشاه، کساد شدن بازار کسبه و اصناف شهرستان است.
این موضوع در باره سه بازار اصلی شهر کرمانشاه که در یک مکان مشخص هستند، مشکل کمتری ایجاد کرده زیرا به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ‘برق بازارهای مدرس، مسکن و نوبهار در زمان ظهر و با هماهنگی اتحادیه اصناف استان قطع می شود تا با تعطیلی روزانه کسبه همزمان شود و ضرر کمتری به آنان برسد.’
اما برنامه دقیقی برای قطعی برق تولیدی ها و کسبه ای که در دل مناطق مسکونی یا به صورت پراکنده در شهر فعالیت می کنند، وجود ندارد و ضرر آنها از خاموشی قابل توجه است.
فرماندار کرمانشاه در این باره گفت: مشکلات اصناف را به صورت شفاهی و مکاتبه ای به شرکت توزیع برق انعکاس دادیم و اکنون وضعیت کمی بهتر شده است.
به گفته رنجبر در هفته های گذشته زمان قطعی در همان روز اطلاع رسانی می شد اما اکنون شرکت توزیع یک روز زودتر این کار را انجام می دهد.
او اظهار داشت: از شرکت برق خواسته ایم که زمان دقیق خاموشی ها را از طریق رسانه های مجازی، مکتوب و بویژه صدا و سیما اطلاع رسانی گسترده کند.
رنجبر ابراز امیدواری کرد که با کاهش دمای هوا در هفته های آینده، دیگر شاهد خاموشی ها نباشیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه هم گفته است که تا حدود ۲ هفته آینده قطعی برق پایان می یابد.
در ازای افزایش هر یک درجه گرمای هوا، مصرف برق در کشور حدود هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش می یابد که به گفته مرادی مجد این رقم در استان کرمانشاه حدود ۵۰ مگاوات برآورد می شود.
کرمانشاه که در ۱۰ سال گذشته هرگز قطعی‌ با برنامه برق نداشته، اکنون شاهد جدول های روزانه قطعی شده؛ همزمان با برق، آب و بسیاری از خدمات عمومی سطح شهر هم قطع می شود و تحمل گرمای هوا شهروندان را کلافه می کند. قطعی ها بین ساعات ۹ تا ۱۹ اتفاق می افتد.
استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۷۵۰ هزار مشترک برق دارد که ۶۲۵ هزار مورد آن خانگی، ۲۵ هزار مشترک عمومی و ۱۰ هزار مشترک کشاورزی و صنعتی هستند و بقیه مشترکان هم در ‘سایر مصرف و روشنایی معابر’ تعریف می شوند.
تمامی شهرها و ۲ هزار و ۶۲۲ روستای استان (غیر از روستاهای خالی از سکنه یا دارای کمتر از سه خانوار) به شبکه توزیع برق متصل هستند.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :