به گزارش کلهرنیوز ، مجتبی صفایی در گفتگو با خبرنگار مرصاد با اشاره به افزایش نرخ کالاها در چند ماه اخیر اظهار داشت: بسیاری از مواد اولیه واحدهای تولیدی یا از خارج  وارد می شوند و یا وابسته به نرخ ارزهای خارجی هستند هر چند برخی پیشرفت ها را در این زمینه نمی‌توان نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریال به یک سوم تنزل پیدا کرده و این مورد از عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌ها است، گفت: اگر در این زمینه مدیریت صورت می‌گرفت و نظارت‌ها و نرخ‌گذاری‌ها جدی‌تر گرفته می‌شد مردم با مشکلات کمتری روبه‌رو می‌شدند.

صفایی بیان داشت: دولت اجازه افزایش قیمت کالاها را بین ۷ تا ۱۷ درصد اعلام کرده است و با توجه به تاثیر مستقیم این مقوله بر نرخ‌ها در برخی موارد شاهد افزایش ۵۰ درصدی کالاها بوده‌ایم.

سخنگوی اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به اینکه عوامل تاثیرگذاری نرخ‌ها باید مشخص شود، افزود: بخش دولتی در برخی موارد قیمت‌ها را افزایش داده‌اند ولی به بخش خصوصی اجازه افزایش قیمت‌ها را نمی‌دهند همچون بازار خودرو که بخش خصوصی نقشی ندارد و شورای رقابت در افزایش قیمت‌ها نقش دارد.

وی اظهار داشت: در شهرستان هایی که به خصوص درتولید نقشی ندارند در افزایش قیمت هم نقش ندارند ولی شاهد هستیم برخی انبارها مملو از جنس هستند ولی به مردم عرضه نمی‌شوند.

عضو هیئت رییسه اتاق اصناف ایران بیان کرد: برخی واحدها در کنار گرانی، جنس‌ها را احتکار و یا گران‌فروشی می کنند که به شدت با این افراد به ویژه محتکران برخورد می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی افراد برای سود بیشتر از عرضه کالاها خودداری می‌کنند، گفت: تمام تولیدکنندگان مکلف هستند تمام آمارهای خودشان را به صورت لحظه‌ای اعلام کنند و اگر کتمان اطلاعات صورت بگیرد و یا از ارائه آمار خودداری شود  کالاهایشان ضبط و با آنها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

سخنگوی اتاق اصناف کرمانشاه افزود: تامین وتوزیع کالا یک چرخه است که اگر جایی از آن نقص پیدا کند کل سیستم زمین‌گیر می شود

وی با انتقاد از حوزه تنظیم بازار کشور تصریح کرد: ظاهرا متولیان این امر اولویت‌های دیگری دارند، بسیاری از مسئولان کار می‌کنند اما باید بدانیم مردم با این وضعیت موجود مدارا می‌کنند.

سخنگوی اتاق اصناف کرمانشاه گفت: در چند ماه گذشته ارزش دارایی های مردم به یک سوم رسیده و عامل آن صرفا سوءمدیریت است.

وی افزود: بی تدبیری برخی از مسئولان آثارش از خیلی تحریم ها مخرب تر بوده وبهتر است بگوییم دچار خودتحریمی هستیم.

صفایی با اشاره به اینکه دشمنی امریکا با کشور ما بوده، هست و خواهد بود بیان کرد: ما باید همیشه آماده و در صحنه باشیم.

سخنگوی اتاق اصناف کرمانشاه با انتقاد از اینکه اجازه نمی‌دهند فکرجدید، نو و جوانان وارد عرصه مدیریت شود، تصریح کرد: کشور را با شعار نمی‌شود مدیریت کرد.

صفایی با اشاره به برخی سخنان که در شرایط کنونی ژنرال ها باید کشور را اداره کنند، ابراز داشت: دیدیم که ژنرال‌ها توان مدیریت با درایت و اصولی را ندارند.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :