به گزارش کلهرنیوز ، دکتر بهمن مرادی فر امروز چهارشنبه در جلسه هماهنگی و اجرایی سامانه کاهش طلاق اظهار داشت: از راه‌اندازی سامانه تصمیم در کرمانشاه خبر داد و گفت: از روز ۲۲ مردادماه سال جاری و همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) این سامانه راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: متقاضیان طلاق در استان کرمانشاه از این به بعد به دادگاه خانواده مراجعه نمی‌کنند، بلکه در ابتدا در سامانه تصمیم ثبتنام کرده و اطلاعات خود را وارد می‌کنند و سپس به مرکز مشاوره معرفی می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع دادگستری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه طی سال‌های اخیر با افزایش آمار طلاق مواجه بوده و سازمان بهزیستی متولی برنامه کاهش طلاق است که می‌تواند نقش مهمی را در زمینه ارائه مشاوره پیش از ازدواج و نیز مشاوره پیش از طلاق به زوجین ایفا کند و مراکز مشاوره صاحب صلاحیت زیرنظر این سازمان فعالیت می‌کنند.

مرادی‌فر خاطرنشان کرد: اولویت جمهوری اسلامی ایران حفظ و تقویت بنیان خانواده است زیرا بر اساس آموزه های اسلامی تمام توفیقات هر جامعه‌ای از خانواده آغاز می‌شود و به هر میزان که روابط خانوادگی محکم باشد برنامه ریزی و امید به رشد و شکوفایی در اعضاء خانواده بیشتر می شود.

وی بیان داشت: اگر می‌خواهیم مشکلات جامعه رفع شود باید مشکلات خانواده را حل و فصل کنیم و بر همین اساس راه‌اندازی این سامانه از مهمترین اولویت های استان کرمانشاه است.

این مقام قضایی دادگستری استان کرمانشاه یکی از برنامه‌ها در این زمینه را فعال کردن سامانه تصمیم در استان دانست و افزود: با راه‌اندازی این سامانه از روز ۲۲ مردادماه دیگر متقاضیان طلاق در استان کرمانشاه به دادگاه خانواده مراجعه نمی‌کنند، بلکه در ابتدا در سامانه تصمیم ثبت نام و اطلاعات خود را وارد می‌کنند.

به گفته وی، سازمان بهزیستی نیز به این افراد نوبت می‌دهد، سپس آن‌ها به مرکز غربالگری دعوت می‌کنند تا برای این افراد پرونده تشکیل شود و سپس به مرکز مشاوره معرفی می‌شوند؛ بر اساس سامانه تصمیم برای زوجین متقاضی طلاق ۴۵ روز مشاوره تعریف خواهد شد و در صورت عدم سازش زوجین در مرحله مشاوره و اصرارشان بر طلاق پرونده‌های آن‌ها به دادگاه خانواده ارجاع می‌شود، این روال برای تمام متقاضیان طلاق در استان کرمانشاه خواهد بود.

دکتر امید قادری مدیر ل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: سعی می‌کنیم که تا حد امکان با برگزاری جلسات مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق در استان از وقوع طلاق بین آن‌ها جلوگیری کنیم، اما گاهی هیچ راهی برای سازش بین زوجین متقاضی طلاق وجود ندارد و در این زمان پرونده این افراد برای طی مراحل قانونی به دادگاه خانواده ارسال می‌شود.

وی افزود: زوجین متقاضی طلاق در استان کرمانشاه پیش از اجرای سامانه تصمیم با مراجعه به دادگاه خانواده پرونده تشکیل داده و قضات در ادامه آن‌ها را به مراکز مشاوره ارجاع می‌دادند، علاوه بر این هم طی ماه‌های اخیر دوره‌های آموزشی برای زوجین متقاضی طلاق برگزار می‌شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با تاکید بر مشاوره پیش از ارجاع پرونده‌های طلاق به دادگاه گفت: زمانی که زوجین وارد دادگاه خانواده می‌شوند، بسیاری از هنجارها بین آن‌ها شکسته می‌شود، به همین دلیل به دنبال آن هستیم که زوجین پیش از انجام مشاوره‌های تخصصی وارد دادگاه خانواده نشوند و مشکلات آن‌ها در این مشاوره‌ها ریشه یابی و حل شود بسیاری از طلاق‌ها به دلیل مشکلات پیش پا و افتاده رخ می‌دهد و می‌توان با راهنمایی‌های این مشکلات را حل کرد.

منبع:مرصاد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :