به گزارش کلهرنیوز  ، رضا زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تولید گیلاس استان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است، گفت: این افزایش تولید با وجود شرایط نامساعد جوی، سرما زدگی و بارش تگرگ حاصل شده و اگر شرایط جوی مساعد بود به طور قطع از رشد تولید بالاتری برخودار می شدیم.
وی تولید سال گذشته گیلاس استان را حدود پنج هزار تن بیان کرد و افزود: این میزان تولید بیشتر در داخل استان مصرف شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه گفت: بیشترین سطح زیرکاشت گیلاس استان مربوط به شهرستان صحنه بوده و بعد از این شهرستان، شهرستان کرمانشاه در جایگاه بعدی تولید گیلاس قرار دارد.
زارعی در ادامه به تولید محصول باغی آلبالو پرداخت و گفت: امسال از باغات آلبالوی استان بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن محصول برداشت شده است.
وی سطح زیرکشت آلبالو استان کرمانشاه را ۱۷۴ هکتار بیان کرد و گفت: برداشت آلبالو از سطح ۱۲۰ هکتار از باغات انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در تولید آلبالو نیز از افزایش تولید برخوردار بوده ایم، گفت: تولید آلبالو نیز ۱۰ درصد رشد داشته است.
زارعی با بیان اینکه فعالیت باغبانی هم اشتغال زا بوده و هم درآمدی اقتصادی را نصیب باغداران می کند، تصریح کرد: امسال قیمت میوه برای تولید کنندگان مناسب بوده به طوری که قیمت هر کیلو میوه برای باغداران بیشتر از ۵۰ هزار ریال بوده و به همین دلیل باغداران از درآمد کافی برخوردار شده اند.
کرمانشاه ۹۴۶ هزار و ۸۷۱ هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
میزان تولید محصولات باغی در استان کرمانشاه سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن است.
انگور، سیب، گیلاس، خرما، مرکبات، زیتون و گردو عمده محصولات باغی استان کرمانشاه است./ایرنا

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :