به گزارش کلهرنیوز ، مجتبی فیروزی اظهار داشت: بازار طلا دستخوش نوسانات قیمت ارز قرار گرفته همچنین مردم برای خرید سکه هجوم آوردند که در نهایت سکه ۱۰ گرمی که باید به قیمت سه میلیون و ۱۵۰ هزار فروخته شود امروز به قیمت چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه هجوم مردم برای خرید طلا و سکه اثرگذار است افزود: به دلیل قیمت بالای ارز مردم که نمی توانند ارز بخرند به سمت خرید سکه و طلای آب شده و نه ویترینی و نو هجوم می آورند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با تاکید بر اینکه مردم طلای ویترینی را به دلیل گران تر بودن آن نمی خرند گفت: از آنجا که قیمت دلار روی انس اثرگذار است با افزایش آن شاهد افزایش قیمت طلا هستیم.

فیروزی افزود: با این شرایط خیلی کاهش فروش داشتیم زیرا در شرایطی که قیمت افزایش می یابد رغبت به فروش طلای نو نیست و اگر هم مغازه داران فروشی داشته باشد ضرر می کنند در نتیجه اکثرا ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه خرید و فروش متوقف است و مردم به سمت سکه و خرید طلای آب شده روی می آورند گفت: از آنجا که مغازه داران امکان جایگزینی ندارند در صورت فروش ضرر می کنند زیرا افزایش روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان به ازای هر گرم طلا غیرمعقول است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه خاطر نشان کرد: اگر دولت اقدامی مقتضی را انجام ندهد این روند افزایش قیمت ادامه می یابد در حالی که دولت به این شرایط بی تفاوت است اما باید چاره اندیشی کنند.

وی افزود: زمانی که صرافی ها تعطیل شدند قیمت دلار افزایش یافت و با دست خود دلا را به سمت قاچاق بردند در حالی که باید به صرافی ها اجازه فعالیت بدهند زیرا در آن صورت با عرضه و تقاضای مردم قیمتی برای خرید و فروش تعیین می شود که همین باعث افزایش دلار و افزایش قیمت طلا می شود.

فیروزی با تاکید براینکه اقدام اخیر بانک مرکزی درباره عدم عرضه دلار توسط صرافی ها اشتباه بود گفت: با این اقدام فعالیت دلار به حاشیه و در کوچه پس کوچه ها برده شد که این به ضرردولت است در حالی که باید دلار به صرافی ها برگردد زیرا صرافی ها زیر نظر دولت و بانک مرکزی هستند در غیر این صورت دلار به سمت قاچاق می رود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با اشاره به ارتباط مستقیم بین دلار و طلا گفت: نرخ طلا یک قیمت جهانی است که قابل تغییر نیست بنابراین برای کنترل دلار باید تدبیری اندیشیده شود./مرصاد

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :