به گزارش کلهرنیوز  به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه، محمدحسین صادقی روز شنبه در نشستی با نیروهای پلیس آگاهی کرمانشاه افزود: بخش قابل توجهی از جرائمی که در استان اتفاق می افتد مربوط به سرقت است و این جرم در بالا بردن احساس ناامنی در جامعه ناشی تأثیر بسزایی دارد.
وی افزود: حدود نیمی از سرقت های واقع شده مرتبط با وسایل نقلیه، قطعات آن و یا وسایل داخل خودرو است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه تصریح کرد: یکی از رسالت های مهم دستگاه قضایی برخورد قاطع، به هنگام، اثربخش و بازدارنده با جرائم شایع است.
وی بر لزوم کنترل نرخ جرم با ابزار های قانونی تاکید کرد و گفت: از جمله راهکارهای آن، تعیین مجازات های بازدارنده در راستای افزایش هزینه های ارتکابی جرم است.
وی با بیان اینکه باید به نگاه و رویکرد پیشگیرانه توجه جدی کرد، افزود: با برگزاری نشست های تعاملی میان دادسرا، ضابطین و سایر دستگاه های مرتبط باید به تحلیل آمار و آثار پراکنش جغرافیایی جرائم پرداخته شود.
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه اضافه کرد: وقوع سرقت وسایل نقلیه در اماکن پرتردد به ویژه اطراف مراکز درمانی بیشتر است که می توان با نصب دوربین و یا استقرار پارکبان در اطراف این مراکز و افزایش هوشیاری و ارتقای آگاهی های عمومی مردم نسبت به کاهش و کنترل سرقت در این مکان ها اقدام کرد.
وی با بیان اینکه مردم دستگاه قضایی و نیروی انتظامی را متولی اصلی برخورد با رفتارهای مجرمانه می دانند، افزود: مطالبه مردم برخورد جدی، قاطع و بدون مماشات است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :