به گزارش کلهرنیوز ، محمد خسروی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: امسال روند کاهش دمای تابستانه تدریجی است در حالی که در سالهای گذشته از نیمه مرداد هوا روبه خنکی می‌رفت.

وی افزود: با توجه به ایستگاه های مستقر در سطح استان در ۲۴ ساعت گذشته سومار با ۴۳ درجه گرمترین و سنقر با کمینه ۱۵ درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط استان بوده اند.

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه بیان کرد: همچنین طی این مدت دمای هوای شهر کرمانشاه بین ۱۷ و ۳۹ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

وی گفت: پیش بینی می شود هوای استان امروز صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد و در نواحی مرزی شاهد غباری رقیق باشیم.

خسروی با اشاره به اینکه از فردا گرد وغبار رقیق در  نواحی مرزی و افزایش مجدد دمای هوا مهمترین پدیده های جو استان است، بیان کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه ممکن است غبار نسبتا رقیق به سطح استان نفوذ کند.

وی ابراز داشت: همچنین از سه شنبه تداوم هوای گرم را داریم و امیدواریم این آخرین پیک گرما در تابستان باشد  اما از اوایل هفته به شرایط معمول تابستانه نزدیک تر می شویم و هوای خنک تری را خواهیم داشت.

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این کاهش دما در اوایل هفته بین دو تا ۴ درجه است افزود: امسال روند کاهش دما تدریجی است در حالی که در سالهای گذشته از نیمه مرداد هوا روبه خنکی میرفت اما امسال تا پایان ماه روند کاهشی دما به صورت تدریجی طی خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :