به گزارش کلهرنیوز  ،  صادق عزیزی امروز یکشنبه در نشست شورای فنی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: حدود ۲ سال قبل از زلزله به پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب ورود پیدا کردیم و همین کار سبب شد ایراداتی به ما وارد کنند که ورود دادستانی باعث توقف پروژه های مسکن مهر می شود.

وی افزود: به این نتیجه رسیدیم که در پروژه قصور صورت گرفته و طی آن مدیر عامل و پیمانکار بازداشت شدند و ۴۲ جلد پرونده تشکیل شد که در روز زلزله متوجه شدیم ستون هایی که پیمانکاران بنا کردند با گونی و مشابه آن پر شده بود و مشخص شد ورود ما به پروژه بی جهت نبوده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلام آباد غرب تصریح کرد: نا گفته نماند که مجموعه وزارت راه و شهرسازی در این پرونده ۴۲ جلدی به ما هیچ کمکی نکردند.

عزیزی گفت: متعاقب زلزله ۲۱ آبان سال گذشته بیمارستانی که معین برای مناطق زلزله زده محسوب میشد به نحوی دچار خسارت شد که امکان خدمت رسانی درمانی به بیماران و مصدومان اعزامی ازشهرستان‌های سرپل ذهاب، دالاهو، گیلان غرب و قصر شیرین برای کادر درمانی به درستی میسر نشد و باعث تشدید صدمات و مرگ ۲۰ نفر از مصدومین اعزامی از شهرهای زلزله زده شد.

وی افزود: ساختمان بیمارستانی که فروردین ۹۶ با حضور وزیر افتتاح شد و انعکاس بالای اجتماعی از حیث مثبت داشت الان به وضعیتی دچار شده که مردم اسلام آباد بدون ذهنیت منفی از کنار آن رد نمی شوند.

عزیزی ادامه داد: پس از زلزله از حیث حقوقی و تخصصی کارشناس منفرد تعیین کردیم که حکم تخریب پروژه را ۵۰ درصد اعلام کرد و مبنای اظهار نظر ما هم این بود که چنانچه نیاز به بازسازی باشد حرفی نداریم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلام آباد غرب گفت: از طرفی آزمایشات می گویند ستون ها مشکل دارند و از طرفی باید نظر هیات کارشناسی را نپذیریم و هرچه وزارت راه و شهرسازی می گویند مبنا قرار دهیم!

وی افزود: علت حضور ما در جلسه ۳ مبنا دارد یا از حقوق بیت المال و حقوق عامه حمایت کنیم و یا از پیمانکاران متخلفی که حضور دارند حمایت کنیم و یا عدالت و انصاف را مبنا قرار دهیم که نه حقوق بیت المال ضایع شود و نه اجحاف در حق پیمانکاران شود.

وی با بیان اینکه پیمانکاران پروژه بیمارستان اسلام آباد مقصر شناخته شده و با قرار وثیقه آزاد هستند گفت: طبق نظریه هیات کارشناسی مجموعه راه و شهرسازی نیز ۱۸ درصد مقصر اعلام شد.

عزیزی اذعان داشت: پروژه هایی که آقایان در اقصی نقاط کشور انجام دادند باید بررسی کارشناسی شود چون اعتقاد دارم شیوه کار آنها به همین کیفیتی است که در اسلام آباد انجام دادند.

وی بیان داشت: شاید پیشنهاد و اصرار این تیم برای بازسازی بخاطر همین امر باشد که در صورت پرداخت خسارت سهم خودشان کمتر شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلام آباد غرب تاکید کرد: اعتقاد دارم تمام ریال به ریال خسارت این مجموعه باید توسط پیمانکاران هزینه شود.

وی ابراز داشت: یکی از حسنات ورود دادستانی اسلام آباد به این پروژه این بود که مصوبه ای هیات وزیران در تاریخ ۱۹ خرداد سالجاری داشتند و طی آن ۴۸ پروژه بیمارستانی را از وزارت راه گرفتند و علت آن عدم توجه وزارت راه در پروژه های وزارت بهداشت است.

وی گفت: برداشت من این است که مجموعه وزارت راه و شهرسازی می خواهند به هر کیفیتی شده مقاوم سازی را در پروژه بیمارستان اسلام اباد انجام دهند.

عزیزی همچنین ابراز داشت: ما صرفا مقاوم سازی این پروژه را برای مقاومت آن در برابر بادها و پس لرزه هایی که رخ می دهد پذیرفتیم.

وی یادآور شد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی و مرکز تحقیقات راه و مسکن که الان متهمان پروژه هستند صلاحیت پیشنهاد دادن برای ما که به چه کیفیتی کار را انجام دهیم، ندارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلام آباد غرب ادامه داد: یک پژوهشگاه بین المللی زلزله در وزارت علوم وجود دارد اگر طرح دکتر طاحونی و تیم ایشان که مبنی بر مقاوم سازی است را تایید کردند به عنوان دادستان مبنای رسیدگی به کیفرخواست پرونده را برمبنای مقاوم سازی و میزان خسارت وارده را در اثر مقاوم سازی قرار خواهیم داد.

عزیزی خاطر نشان کرد: میزان خسارت این پروژه ۶۰ میلیارد تومان و در اثر تخریب شاید بیش از ۱۰۰میلیارد خسارت به شرکت های پیمانکاری وارد شود.

وی در پایان اظهار داشت: پیمانهایی که از طرف دولت به شرکت های پیمانکاری واگذار می شود یک نقص عمده دارد و آن اینکه ماهیت شرکت ها در واگذاری مد نظر قرار نمی گیرد./مرصاد

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :