به گزارش کلهرنیوز  ، حشمت الله فلاحت پیشه در واکنش به فرارسیدن زمان اعمال اولین مرحله از تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه کشورمان گفت: باید اذعان کرد خوشبختانه امروزه تلاش های زیادی در عرصه کلان مدیریتی رخ داده و به عبارتی می توان دریافت که دولت منتظر دریافت بسته پیشنهادی اروپایی ها نیست.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورمان بر اساس توانمندی ها و طرفیت های داخلی برنامه ریزی کرده تا در مقابل تحریم ها دچار غافل گیری نشویم، اظهار کرد: در این بین نیز بر اساس روند کنونی برجام، مذاکرات با سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه در حال انجام شدن است.

حوزه‌های بانکی و فروش نفت مهمترین محور مذاکره با اروپایی‌ها

وی ادامه داد: باید یادآور شد که مهمترین محورهای مذاکرات با اروپایی ها در حوزه های مالی، بانکی و فروش نفت و گاز کشورمان است تا بتوان به نتایج خوبی دست یابیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه تحریم های کنونی آمریکا با تحریم های جدید متفاوت است، تصریح کرد: در گذشته تحریم ها بر اساس ۶  قطعنامه سازمان ملل نسبت به کشورمان اعمال شد اما تحریم های کنونی بر اساس خواسته های ایالات متحده در حال شکل گیری است.

اعمال تحریم های آمریکا توسط کشورهای دیگر لازم الاجرا نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعمال تحریم های آمریکا توسط کشورهای دیگر لازم الاجرا نیست، خاطرنشان کرد: البته شاید برخی کشورها به دلیل مجازات و تنبیه نشدن اقتصادی از سوی ایالات متحده در راستای اهداف این کشور حرکت کنند./

منبع: خانه ملت

این خبر را به اشتراک بگذارید :