به گزارش کلهرنیوز ، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرمایش حضرت امام راحل (ره) که میزان رضایت مداری مردم از انقلاب را به میزان خدمتگزاری مسئولان می دانست ، افزود: تبعیض، رانت ، رشوه و بی توجهی به رضایت مداری مردم مثل موریانه انقلاب را از بین می برد و در واقع دشمن واقعی انقلاب اسلامی بی توجهی به مردم است.
آیت الله علما در ادامه به فرمایش های مقام معظم رهبری اشاره کرد که استحکام و اقتدار نظام را وابسته به حضور و پشتیبانی مردم می دانستند ، گفت: مسئولان باید خدمتگزار مردم باشند و با فساد بجنگند.
او با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در دوران انقلاب فرزندشان را برای پیروزی و احیای انقلاب اسلامی تقدیم کردند ، اظهار داشت: اگر به مشکلات آنها توجه شود، همه هستی خود را پای نظام خواهند ریخت و هیچ دشمنی نمی تواند کوچکترین آسیبی به نظام و انقلاب برساند پس مسئولان باید مواظب و مراقب رضایت مندی مردم باشند.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه بیان داشت: مدیران و مسئولان علاوه بر اداره کشور که نقش حیاتی در بقا آن دارد، باید به یک سری خصایص نظیر عدالت؛ تقوا، ولایت مداری، داشتن روحیه جهادی، آگاهی و بصیریت به مسائل داشته باشند که مشکلات فضای موجود کشور پیش نیاید.
وی در ادامه به انقلابی بودن مدیران اشاره کرد و گفت: مدیران و مسئولان کشوری باید در همه مسائل مثل اول انقلاب جهادی کار کنند و با فساد و تبعیض و فقر بجنگند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ، همچنین نقدپذیری و گوش به تذکرات مردم را لازمه یک مدیر دانست و گفت: اگر مسئولان و مدیران به حرف مردم گوش کنند هیچ مشکلی پیش نمی آید.
وی گفت: مقام معظم رهبری ۲۰ سال است که مشکل اقتصادی مردم و حل سه مسئله فقر، فساد و تبعیض را به مسئولان تذکر می دهند و اگر مسئولان توصیه ها و راهکارهای ایشان توجه می کردند، امروز در این فضای موجود نبودیم.
آیت الله علما در ادامه گفت: مسئولان و مدیران باید جلوی ریخت و پاش های الکی را بگیرند و بیشتر با تدبیر و عقلانیت به فکر رفع مشکلات مردم باشند و از اشرافیگری دوری کنند.
او وظیفه اصلی همه را حفظ انقلاب اسلامی دانست که حضرت امام (ره ) آن را جزء واجبات دانستند و افزود: مشکلات را با روحیه انقلابی حل کنیم تا جوابگوی خون شهدا باشیم.
آیت الله علما در ادامه گفت: تحریم ها نباید مثل چماقی بالای سر ما تبدیل بشود ، باید با اتکا به اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالاهای داخلی این حربه را از دست دشمنان در بیاویم زیرا انقلاب اسلامی ۴۰ سال است که تحریم می باشد.
وی در پایان گفت: دشمن اصلی ما تبعیض، رانت، رشوه و فساد است که اگر اینها را حل کنیم تحریم ها نیز اثری نخواهد داشت./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :