به گزارش کلهرنیوز ، محسن رستمی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارخانه ها و واحدهایی همچون ذوب آهن، قوطی سازی، سرم سازی و رب گوجه فرنگی از جمله واحدهای صنعتی است که در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی راه اندازی معادن راکد و غیرفعال استان را یکی از اولویت های سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: مردم به جو روانی در زمینه وضعیت بازار توجه نکنند چرا که هیچ کمبودی در عرضه اقلام اساسی در بازار وجود ندارد و هم اکنون گوشت گرم و شکر در سطح شهر در حال توزیع است.
رستمی از پیگیری عقد قرارداد تسهیلات ارزی ۲ طرح مهم صنعتی در صندوق توسعه ملی به عاملیت بانک صنعت و معدن خبر داد و افزود: زرین کود با سرمایه گذاری ۵۵۲ میلیارد ریالی و اشتغال ۸۰ نفر با تسهیلات مصوب ۱۴ میلیون دلار و همچنین طرح کاغذ معدنی خسروی با سرمایه گذاری ۴۸۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۷ نفر با تسهیلات مصوب ۷٫۱ میلیون دلار از جمله این طرح ها است که می توان از آن به عنوان یکی از مهم ترین اقدام های انجام شده سازمان در حوزه صنعت در چهار ماهه نخست سال جاری اشاره کرد.
رستمی با تاکید براینکه هشت واحد صنعتی خسارت دیده تعطیل در شهرستان سرپل ذهاب فعال شده از اعطای ۳۸ میلیارد ریال تسهیلات با اشتغال ۸۶ نفر خبر داد.
وی با بیان اینکه به میزان ۷۰۱ واحد در طرح به روز رسانی اطلاعات واحدهای صنعتی تایید شده، افزود: کمک های فنی و اعتباری به میزان ۴۲۵ میلیارد ریال در حوزه صنعت با بانک های عامل به عنوان یارانه سود و کارمزد برای تلفیق با منابع اشتغال فراگیر بانک ها به میزان چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای تسهیلات با طرح های تولیدی عقد قرارداد شده است.
این مسئول ادامه داد: تصویب تسهیلات ارزی طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۷۰۰ نفر با تسهیلات مصوب ۲۸۷ میلیون یورو به عاملیت بانک توسعه صادرات در صندوق توسعه ملی در دست اقدام است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هم اکنون دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :