به گزارش کلهرنیوز ؛ سورنا ستاری روز سه شنبه در جریان سفر به استان کرمانشاه و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه شرکت های دانش بنیان کشورمان شرایط خوبی دارد، افزود: جوانانی که در این شرکت ها فعالیت می کنند با مشکلات فراوانی رشد کرده اند اما توانسته اند عملکرد خوبی داشته باشند.
وی اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان با تسهیلات بانکی و پول نفت رشد نکرده اند بلکه با همت و تلاش جوانانی با بنیه مالی ضعیف و از اتاق های کوچک توسعه یافته اند و نیاز به حمایت جدی دارند.
او نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه کشورمان دانست و گفت: هیچ کشوری در منطقه به اندازه ما نیروی جوان، تحصیل کرده، متعهد و خوش فکر ندارد و باید از این ظرفیت در راستای ایجاد اشتغال و کمک به تقویت اقتصاد کشور استفاده کنیم.
او با بیان اینکه ایران از نظر منابع زیرزمینی در زمره کشورهای برتر دنیا قرار دارد، گفت: ما علاوه بر این منابع، نیروهای جوان تحصیل کرده فراوانی داریم که می توانند در بخش های مختلف، از این منابع ثروت بیشتری تولید کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه امروز کشورهای پیشرفته دنیا با فکر و اندیشه اقتصاد خود را به رشد رسانده اند، گفت: این توان علمی و فکری در کشور ما نیز به وفور وجود دارد و باید از آن حمایت کرد.
ستاری به ۳۴ میلیون جوان و پنج میلیون نفر دانشجو در کشور اشاره کرد و افزود: کمتر کشوری در دنیا به اندازه ما نیروی جوان تحصیل کرده دارد که باید از این ظرفیت بزرگ برای رشد اقتصاد کشور استفاده کنیم.
او گفت: اکنون شاهد فعالیت نسل جدیدی از کارآفرینان جوان در حوزه دانش بنیان هستیم که همه باید از این کارآفرینان حمایت کنیم.
او اظهار داشت: در حوزه فناوری اطلاعات امروز ایران یکی از کشورهای برتر در منطقه با ۴۷ میلیون کاربر است که رقم بالایی است و از این حوزه می توان شغل های فراوانی ایجاد کرد.
وی ارزش افزوده محصولات شرکت های دانش بنیان را بسیار بالا دانست و گفت: امروز سرمایه گذاری بر روی صنایع بزرگ که هم منجر به آلودگی محیط زیست می شود و هم نقدینگی بالایی می خواهد صرفه ندارد و باید به سمت ایجاد و تقویت شرکت های دانش بنیان رفت.
وی افزود: ما دانش و مواد اولیه تولید محصولات با ارزش افزوده بالا را داریم و باید از شرکت های دانش بنیان حمایت شود.
وی گفت: ما در راستای تقویت شرکت های دانش بنیان تلاش می کنیم و امیدواریم بتوانیم فرهنگ کارآفرینی را در این حوزه در کشور ترویج کنیم.
وی گفت: نباید جوانان آرزوی استخدام و پشت میز نشینی داشته باشند بلکه باید با ورود به عرصه دانش بنیان، اعتماد به نفس خود را تقویت کنند و نوآوری و کارآفرینی کنند.
او فعالان حوزه دانش بنیان را نخبه دانست و بیان کرد: نخبه کسی است که بتواند شغل ایجاد کند و با کارآفرینی برای جامعه موثر باشد.
وی به تاکید رهبر معظم انقلاب به حمایت از حوزه دانش بنیان به عنوان یکی از حوزه های جدید کشور اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما این است از جوانان این حوزه حمایت کنیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفری یک روزه به کرمانشاه از شرکت دانش بنیان پارت بیستون در شهرک صنعتی بیستون، مرحله اول مرکز نوآوری کرمانشاه و مرکز شتابدهنده تخصصی کرمانشاه مستقر در پارک علم و فناوری بازدید کرد و عصر امروز نیز در در جلسه شورای اداری استان شرکت می کند./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :