به گزارش کلهرنیوز ، ۲۰ ورزشکار اعزامی کرمانشاه به رقابت های آسیایی جاکارتا در ۱۰ رشته شامل فوتبال، قایقرانی، کبدی، سپک تاکرا، واترپلو، کاراته، دو و میدانی، وزنه برداری، پینگ پنگ و شیرجه با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.
از ۲۰ ورزشکار کرمانشاهی اعزامی به مسابقات آسیایی جاکارتا، ۱۴ نفر آن ها را آقایان و ۶ نفر نیز بانوان تشکیل می دهند.
شاهین عباسیان و مهدی مهدی خانی در فوتبال، نازنین رحمانی، فاطمه کرمجانی، امیرمحمد فتاح پور و علی اجاقی در قایقرانی، آزاده صیدی، فاطمه کرمی، محمد قربانی و محمدامین نصرتی در کبدی، محمد صفایی، سینا رضایی و مهرداد جعفری در سپک تاکرا، ارشیا الماسی و محمدجواد عباسی در واترپلو، پگاه زنگنه در کاراته، حسین کیهانی در دو و میدانی، کیانوش رستمی در وزنه برداری، ندا شهسواری در پینگ پنگ و شهنام نظرپور در شیرجه ورزشکاران اعزامی کرمانشاه به مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هستند.
همچنین در این مسابقات پیمان اکبری به عنوان مربی تیم ملی والیبال، علی مظاهری به عنوان مربی تیم ملی بوکس، بابک مهاجری به عنوان داور جودو و مختار صیدی به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون کبدی همگی از کرمانشاه در رقابت های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا حضور خواهند داشت.
مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا که از چند روز پیش با برگزاری مسابقات تیمی نظیر فوتبال، هندبال، بسکتبال، واترپلو و … آغاز شده تا روز ۱۱ شهریور ادامه پیدا می کند.
در این این دوره از بازی ها بیش از ۱۱ هزار ورزشکار از ۴۵ کشور آسیایی در ۴۰ رشته و ۴۶۲ ماده ورزشی با هم رقابت می کنند و کاروان کشورمان نیز با ۳۷۸ ورزشکار شامل ۲۸۰ نفر آقا و ۹۸ نفر خانم به مسابقات اعزام شده است.
زمان برگزاری رشته هایی که ورزشکاران استان کرمانشاه در آن حضور دارند و با حریفانشان به رقابت می پردازند به شرح زیر است:
فوتبال مردان: (محل برگزاری وست جاوا) ۲۳ مرداد تا ۱۰ شهریور
قایقرانی در تمامی رشته‌ها: (محل برگزاری پالمبانگ) ۲۸ مرداد تا ۱۰ شهریور
کبدی: (محل برگزاری جاکارتا) ۲۸ مرداد تا ۲ شهریور
وزنه برداری: (محل برگزاری جاکارتا) ۲۹ مرداد تا ۴ شهریور
سپک تاکرا: (محل برگزاری پالمبانگ) ۲۸ مرداد تا ۱۰ شهریور
کاراته: (محل برگزاری جاکارتا) ۳ شهریور تا پنجم شهریور
دوومیدانی: (محل برگزاری جاکارتا) سوم تا ۸ شهریور
واترپلو: (محل برگزاری جاکارتا) سوم تا ۱۰ شهریور
تنیس روی میز: (محل برگزاری جاکارتا) چهارم تا ۱۰ شهریور
شیرجه: (محل برگزاری جاکارتا) ششم تا ۱۰ شهریور

** حضور هفت ورزشکار کرمانشاهی در مسابقات پارآسیایی
به گزارش ایرنا، با پایان یافتن مسابقات آسیایی، رقابت های پارآسیایی نیز از ۱۴ تا ۲۱ مهر با شرکت حدود سه هزار و ۵۹۰ ورزشکار از ۴۳ کشور آسیایی در ۱۸ رشته ورزشی برگزار خواهد شد.
از استان کرمانشاه نیز هفت ورزشکار شامل ۶ نفر آقا و یک نفر خانم به این رقابت ها اعزام و در رشته های دو و میدانی (ماده های پرتاب نیزه، پرتاب وزنه، پرش طول، دو سرعت) و وزنه برداری با حریفان خود رقابت می کنند.
محمد خالوندی در پرتاب نیزه، مهران نکویی مجد و هرمز صیدی در پرتاب وزنه، علی الفت نیا در پرش طول، فرهاد کهریزی در دو ۲۰۰ متر و زهرا شاه محمدی در دو ۴۰۰ متر به همراه صمد عباسی در وزنه برداری، ورزشکاران اعزامی کرمانشاه به مسابقات پارآسیایی ۲۰۱۸ را تشکیل می دهند.
در حالی هفدهمین دوره مسابقات آسیایی و پارآسیایی که سال ۲۰۱۴ در اینچئون کره جنوبی برگزار شد ۲۲ ورزشکار و مربی از کرمانشاه در این رقابت ها حضور داشتند در هجدهمین دوره این رقابت ها تعداد نمایندگان کرمانشاه به ۳۱ نفر افزایش یافته است.

** پیش بینی کسب ۱۵ مدال در مسابقات آسیایی و پارآسیایی
مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با ابراز خرسندی از اینکه کرمانشاه جزو بهترین استان های کشور به لحاظ حضور تعداد ورزشکار در المپیک آسیایی است، گفت: پیش بینی می شود نمایندگان استان در این رویداد مهم به ۱۵ مدال در هر ۲ بخش مسابقات آسیایی و پارآسیایی دست یابند.
صابر رحیمی خاطرنشان کرد: برنامه های اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه برای حضور قدرتمندانه ورزشکاران استان در بازی های آسیایی از حدود هشت ماه پیش آغاز و در این راستا حدود چهار میلیارد ریال نیز برای ورزشکاران اعزامی هزینه شد.
وی ادامه داد: مسابقات آسیایی که هر چهار سال یکبار برگزار می شود به عنوان مهمترین رقابت ورزشی در قاره کهن مطرح است و بهترین و آماده ترین ورزشکاران در رشته های مختلف با یکدیگر رقابت می کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با این حال ورزشکاران کرمانشاهی در برخی رشته ها شانس خوبی برای کسب مدال دارند و به طور قطع در صورتی که با بدشانسی مواجه نشوند انتظار می رود مدال های خوبی کسب کنند.
رحیمی در ادامه به مبالغ پیشنهادی که قرار است به عنوان پاداش به ورزشکاران مدال آور استان در مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا پرداخت شود نیز اشاره و اظهار داشت: با توجه به برآورد هزینه ها، به ورزشکاران کرمانشاهی که در رقابت های آسیایی ۲۰۱۸ بتوانند مدال طلا کسب کنند ۳۰۰ میلیون ریال اهدا می شود.
وی همچنین از پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال پاداش به مدال آوران نقره و ۱۵۰ میلیون ریال به مدال آوران برنز خبر داد و گفت: این هدایا پس از اتمام مسابقات آسیایی و پارآسیایی به ورزشکاران پرداخت می شود.
مدیر کل ورزش و جوانان کرمانشاه خاطرنشان کرد: استانداری نیز قول داده به مدال آوران کرمانشاهی مسابقات آسیایی و پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هدایای ویژه ای تقدیم کند.
رحیمی در پایان ابراز امیدواری کرد در پایان این مسابقات ورزشکاران کرمانشاه که نمایندگان استان در معتبرترین رویداد ورزشی در قاره کهن هستند دست پر به میهن بازگردند./منبع : ایرنا

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :