به گزارش کلهرنیوز ،  حجت الاسلام محمد طه مهری امام جمعه شهرستان در خطبه های نمازجمعه امروز خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار روز ۲۲ مرداد تأكید نمودند: ملت ایران و نظام اسلامى، همچنان كه تا به حال از مراحل سختى عبور كرده است، از این مرحله نیز كه آسان‌تر از مراحل قبلى است، عبور خواهد كرد. ایشان با اشاره به سخنان امام خمینى(ره) درباره این‌كه دست قدرت خدا بر سر ملت ایران و نظام اسلامى است، افزودند: ما هم این دست قدرتمند خدا را احساس مى‌كنیم، قدرتى كه در ایمان ملت متجلى است.

وی افزود:حوادث دى ماه ۱۳۹۶ و بروز اغتشاشات در چند شهر ایران كه ریشه اصلى آن مشكلات معیشتى و اقتصادى مردم و متأثر از ضعف و ناكارآمدى دستگاه‌هاى اجرایى و قضایى و… بود، تصمیم سازان و تصمیم گیران كاخ سفید را به این باور غلط رساند كه ناكامى‌هاى گذشته در مقابله با نظام اسلامى را با تشدید فشارها و تحریم اقتصادى و جنگ روانى و نهایتاً دامن زدن به آشوب‌هاى داخلى براى ایجاد بحران درونى و رودررو قرار دادن مردم با نظام جمهورى اسلامى‌توانند جبران كرده و جمهورى اسلامى را به تسلیم وادارند.

امام جمعه شهرستان بیان داشت: خارج شدن آمریكا از برجام در ۱۸ اردیبهشت ماه را باید نتیجه این برآورد و تقویت نگاه تغییر رژیم در راهبرد جدید آمریكا نسبت به ایران دانست.

• آنچه را كه در این عرصه دشمن را امیدوار كرده و دوستان و نیروهاى انقلاب را نگران، انفعال مدیران و مسؤولین اجرایى كشور از این موج جنگ روانى دشمن و اثرپذیرى نظام محاسباتى آنان ازاین‌روند بود به گونه‌اى كه برخى از وزراء از شرایط بحرانى پیش رو سخن به میان آورده و ناتوانى خود را حتى در نشست‌هاى عمومى پنهان نمى‌كردند.

وی عنوان کرد: در كشور هیچ بن بستى وجود ندارد زیرا مشكلات كشور شناخته‌شده است و براى همه آن‌ها نیز راه حل‌هاى شناخته‌شده‌اى وجود دارد و فقط باید مسؤولان كمر همت ببندند. هركسى‌كه اعلام كند، ما به بن بست رسیده‌ایم، یا جاهل است یا حرف او خائنانه است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: آمریكایى‌ها در هر مذاكره به پشتوانه قدرت نظامى، تبلیغاتى و مالى خود تلاش مى‌كنند هرگونه مقاومت در مقابل تحقق اهداف‌شان را ناكام بگذارند. ما فقط وقتى مى‌توانیم وارد بازى خطرناك مذاكره با آمریكا شویم كه از لحاظ اقتصادى و سیاسى و فرهنگى به اقتدار مد نظرمان برسیم و فشارها و هوچى گرى‌هاى آن‌ها نتواند در ما تأثیر بگذارد اما اكنون مذاكره قطعاً به ضرر ما تمام مى‌شود و ممنوع است. تأكید مى‌كنیم جنگ نخواهد شد و مذاكره نخواهیم كرد.

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو؛ ۸ شهریور؛ سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیرى توسط منافقین و شهادت مظلومانه شهیدان «رجایى» و «باهنر» (۱۳۶۰ش)، اظهار کرد: دولت شهید رجایى و باهنر؛ دولت خدمت خالصانه و مومنانه‌ بود، واقعه هشتم شهریور و به شهادت رساندن رییس جمهور محبوب، محمد على رجایى و نخست وزیر متفكر و دانشمندش، حجت الاسلام دكتر محمد جواد باهنر، هرچند كه منجر به پایان‌یافتن زندگى دنیایى و آغاز حیات ابدى آن شهیدان بزرگوار و اتمام دوره كوتاه مدت دولت خدمتگزار آنان بود، اما با نام‌گذارى این روز به «هفته دولت» سعى شده است ضمن زنده‌نگه‌داشتن یاد و خدمات آنان، خط‌مشی آن بزرگواران كه مبتنى بر خدمت صادقانه و ساده‌زیستى و ولایت‌محورى و مكتبى‌بودن بود، براى تمامى دولت‌هاى دیگر در نظام اسلامى معیار و الگو قرار گیرد.

حجت الاسلام مهری یادآور شد: از منظر رهبر انقلاب تجلیل از این عزیزان، به‌منزله زنده نگه‌داشتن گفتمان انقلاب و ارزش شهادت است. از نظر رهبر انقلاب شهیدان رجایى و باهنر مظهر علم و عمل هستند كه ارزشهاى فكرى و رفتارى این دو شهید بزرگوار باید در نگاه و شیوه عملكرد مسؤولان و رفتار عمومى آنان تجلى یابد.

وی افزود: مى‌توان شیوه و خط‌مشی آن شهیدان بزرگوار را الگو و نماینده دولتمردانى دانست كه بیش از هرچیز با هویت مكتبى و انقلابى جمهورى اسلامى تطابق داشتند؛ موضوعى كه در بیانات امام خمینى(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز بدان به‌منزله الگوى حاكمیت انقلابى و ارزشمدار اشاره شده است. به‌همین‌دلیل است كه مقام معظم رهبرى مى‌فرمایند با نامگذارى هفته دولت به نام این دو شهید بزرگوار، اندیشه‌ها، افكار و شیوه عمل آنان به ذهن مردم ایران خطور می‌نماید.

وی افزود: از ویژگى‌هاى بارز و مثال‌زدنى شخصیت این دو شهید بزرگوار مى‌توان به ساده‌زیستى، مبارزه با هواى نفس و دورى از تجملات و دنیاپرستى و اشرافى‌گرى اشاره كرد، ویژگیهایى كه در حقیقت با الگوپذیرى از شیوه و سبك زندگى ائمه معصومین(ع) در اندیشه دینى جامعه ما تبلور یافته و این دو شهید نیز خود را بدان ملتزم و آراسته نمودند تا با فریفته نشدن جایگاه ریاست، بتوانند خدمت به مردم را تنها هدف و آرمان خود قرار دهند./اسلام آباد خبر

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :