به گزارش کلهرنیوز ؛ محمدباقر نوبخت عصر دوشنبه در مراسم تودیع و قدردانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات مرکز آموزش و پژوهش استانداری افزود: از این پنج بسته ۲ بسته معیشتی برای همه مردم در نظر گرفته شده است که پرداخت می کنیم.
او همچنین تصریح کرد: یک بسته معیشتی خاص برای پنج دهک اول جامعه، یک بسته حمایتی برای تولیدکنندگان و یک بسته حمایتی نیز برای پیمانکاران در نظر گرفته ایم.
وی به بازدید خود از پروژه های بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: قیمت مصالح ساختمانی از جمله تیرآهن و میلگرد افزایش یافته و از این رو برای پیمانکاران بسته حمایتی در نظر گرفته شده است.
او با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، گفت: سازمان برنامه و بودجه موظف است برای کاهش مشکلات مردم برنامه داشته باشد و ما برنامه های برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم در نظر داریم.

** اقتصاد مقاومتی راهکار مقاوم کردن اقتصاد کشور
رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه همچنین به شوک وارد شده به اقتصاد کشور در اثر تحریم ها اشاره کرد و افزود: باید اقتضاد کشور را بیشتر مقاوم کنیم تا در اثر این شوک ها و تکانه ها با مشکل برخورد نکنیم.
نوبخت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را یکی از راهکارهای تقویت اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد که باید این سیاست ها را اجرایی و عملیاتی کنیم.
وی تصریح کرد مشکلات موجود اقتصادی کشور ناشی از تلاش بدخواهان ملت ایران برای متوقف کردن رشد اقتصادی کشور است.
وی افزود: در پنج سال اخیر وضعیت منابع و مصارف کشور متعادل بوده و دولت توانست ثبات نسبی در بازار ایجاد کند و این موضوع مورد توجه صندوق بین المللی پول نیز قرار گرفته بود و کشور به رشد بیش از چهار درصد اقتصادی رسیده بود.
وی اظهار داشت که با تدابیر دولت، برنامه های خروج کشور از رکود به نتیجه رسیده بود و ایران به سوی یک رشد و جهش اقتصادی بزرگ گام بر می داشت.
وی به گزارش صندوق بین المللی پول اشاره کرد و گفت: براساس گزارش این صندوق ایران به ثبات اقتصادی رسیده بود و از متوسط رشد اقتصادی خاورمیانه بالا زده بود و تورم هم در کشور یک رقمی شده بود.
او یادآوری کرد که بدخواهان با تحمیل تحریم ها به ملت ایران، مانع از رشد اقتصادی کشور شدند و نگذاشتند اقتصاد کشور رشد کند.
وی تاکید کرد که تنها راهکار ما برای مصون نگه داشتن اقتصاد کشور، مقاوم کردن آن از طریق اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

** وضعیت اقتصادی ربطی به ناکارآمدی دولت ندارد
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه گفت: برخی به وجود آمدن شرایط اقتصادی کشور را ناکارآمدی و نابلدی دولت می دانند که این طور نیست چرا که افراد با سابقه و با تجربه ای در دولت تدبیر و امید خدمت می کنند.
نوبخت افزود: دولتمردان در این دولت از سر آزمون و خطا وارد کابینه نشده اند و از تجارب و سوابق بالایی برخوردار هستند.
در این مراسم از زحمات و تلاش های ‘طهمورث الیاسی بختیاری’ قدردانی شد و ‘حبیب الله وفایی’ به عنوان رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه منصوب شد.
الیاسی بختیاری سوم خرداد سال ۹۴ به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه منصوب شده بود. /ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :