به گزارش کلهرنیوز از مهر ، کیوان کاشفی امروز دوشنبه در هفتمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه با حضور وزیر کشور اظهار داشت: در ۶ ماهه اخیر یک تکانه ارزی تمام اقتصاد را دچار مشکل کرد.

وی افزود: در تمام دولت‌های بعد از انقلاب نرخ ارز شاهد تغییراتی بوده اما با توجه به تجارب کسب شده نباید در این ۶ ماهه اجازه می دادیم تمام چرخه صادرات و واردات با این تغییرات دچار مشکل شود.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با تصریح اینکه بخشنامه ها به جای تسهیلگری کارها را قفل می کنند، گفت: ۶۰ هزار کانتینر اجناس و مواد اولیه در گمرکات منتظر ترخیص هستند که اگر ترخیص نشوند تولید را دچار مشکل می کنند.

وی از دولت خواست تکلیفش را زودتر با ارز ۴۲۰۰ تومانی روشن کند، چون صادرات با این وضعیت بیشترین لطمه را می خورد.

کاشفی تصریح کرد: با این ارز ۴۲۰۰ تومانی ۱۰ برابر میزان کشور در برخی اقلام ثبت سفارش کرده ایم، کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری می شود در چرخه تولید مشکل ایجاد می کند.

وی برضرورت حرکت کردن به سمت تک نرخی شدن ارز با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تاکید کرد و گفت: با افزایش یارانه ها طی ۳ تا ۶ ماه و برگشتن بازار به حالت تعادلی می توان به تدریج ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنیم.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بیام داشت: تسهیلات بانکی در تحولات ارزی تقاضا برای سرمایه در گردش سه برابر شده اما اختیارات بانک ها در سطح قبلی باقی مانده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :