به گزارش کلهرنیوز  ، محمدرضا داورزنی روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار قصرشیرین، افزود: امکاناتی که در سه شهرستان غربی استان کرمانشاه شامل قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب وجود دارد می تواند به عنوان یک ظرفیت در خدمت ورزش کشور باشد.
وی اظهارداشت: برپایی چندین اردوی تیم های ملی در شهرستان های غربی استان کرمانشاه، بیانگر اوج امنیت در حاشیه نوار مرزی کشور است.
وی بیان کرد: در سال های گذشته ۲ رویداد مهم ورزشی جام جهانی کشتی در کرمانشاه و مسابقات بین المللی کونگ فو توا در قصرشیرین برگزار شد که این مهم با توجه به ظرفیت های موجود در این مناطق ، یک موفقیت بزرگ بود.
معاون زیر ورزش و جوانان افزود: با برگزاری این اردوها به دنیا نشان داده ایم ایران اسلامی که در منطقه بحران زده خاورمیانه قرار دارد، شرایط مناسب در تمام مناطق این کشور از شرق تا غرب برای برگزاری مسابقات بین المللی ورزشی مهیا است.
داورزنی اضافه کرد که در سال گذشته بیش از ۷۰ کشور مختلف به ایران آمدند و همزمان چهار رویداد ورزشی بین المللی در کشور برپا شد که برگزاری این رویدادهای ورزشی همزمان با رویدادها و بحران های منطقه در سوریه و عراق بود.
وی ادامه داد: برگزاری این رویدادها نشان دهنده ظرفیت و توانایی سایر استان های کشور در کنار وجود امنیت و تنوع منطقه ای و آب و هوایی ایران اسلامی است و این از سیاست های کلی وزارت ورزش برای تمرکز زدایی است که تنها در تهران مسابقه ها برگزار نشود و فدراسیون ها و استان ها را برای این کار تشویق کنیم.
وی در خصوص میزبانی کمپ ها و اردوهای تیم های ملی که در طول سال باید اردوهای آماده سازی داشته باشند نیز گفت: در چندین سال گذشته یا از امکانات مرکز یا از کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس، ترکیه و بلغارستان استفاده شده است و از این رو تلاش می کنیم با تقویت زیرساخت های مناطق مختلف کشور از جمله شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب، مریوان در استان کردستان و دیگر نقاط کشور، اردوهای مختلفی داشته باشیم.
این مقام مسئول گفت: پیش بینی ما این است که امسال ، سال بهتری در این حوزه داشته باشیم و بر مبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی فدراسیون های مختلف ورزشی را تشویق می کنیم تا در مناطقی که شرایط آب و هوایی مناسبی دارند از جمله قصرشیرین، مسابقات و اردوهای تیم ملی برگزار شود.
داورزنی، افزود: سیاست کلی وزارت ورزش، تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام ورزشی استان کرمانشاه از محل منابع ملی و استانی است و با توجه به حادثه زلزله، این طرح ها باید زودتر تکمیل شوند تا علاوه بر خدمات رسانی به مردم، این استان شرایط مطلوب میزبانی کمپ ها و اردوهای تیم های ملی را داشته باشد.
فرماندار قصرشیرین هم در این دیدار گفت: این شهرستان با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و تنوع آب و هوایی، از ظرفیت های زیادی برای برگزاری مسابقات ورزشی در سطح ملی برخوردار است.
مرادعلی تاتار افزود: این شهرستان ظرفیت برپایی اردوهای تیم های ملی در رشته های مختلف ورزشی را داراست زیرا علاوه بر وجود زیرساخت های ورزشی، این شهرستان دارای هتل ها و مراکز اقامتی بسیار مناسب است.
وی گفت: می توان از ظرفیت های مهم شهرستان در راستای توسعه فعالیت های ورزشی استفاده کرد.
قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، ۲ هزار و ۱۱۹ ورزشکار سازمان یافته و ۲۳ هیات ورزشی فعال دارد که مجموعه فضاهای ورزشی این شهرستان شامل هشت سرسرای ورزشی سرپوشیده ، یک استخر روباز، یک پیست دو و میدانی، یک زمین چمن فوتبال و چند زمین چمن روستایی است./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :