به گزارش کلهرنیوز ، استاندار کرمانشاه در این آیین در سخنانی با تبریک فرارسیدن هفته دولت و عید غدیر و همچنین تبریک به مردم قصرشیرین برای تصویب کلیات لایحه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، افزود: یکی از مطالبه های اصلی، تامین مسکن برای مستاجران زلزله زده ای بود که مسکن نداشتند.
هوشنگ بازوند افزود: در مرحله نخست قرار بود به هر سه مستاجر آسیب دیده زلزله که فاقد زمین و مسکن به نام خود و همسرانشان بودند زمین واگذار شود تا بتوانند با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت نسبت به ساخت آن در قالب مجتمع اقدام کنند.
وی بیان کرد: با توجه به مشورتی که با مدیر کل راه و شهرسازی و معاون عمرانی استاندار کرمانشاه انجام شد قرار شد به مناسبت فرارسیدن عید غدیر در قصرشیرین در مجموع ۶۰ قطعه زمین به هر ۲ مستاجر، یک قطعه ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری واگذار شود تا در قالب ساختمان ۲ طبقه احداث شود.
وی اظهار داشت: در قصرشیرین با توجه به اینکه زمین برای واگذاری وجود داشت کارها زودتر انجام شد و امروز شاهد واگذاری زمین به مستاجران فاقد زمین و مسکن هستیم.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: مستاجران باید ظرف مدت ۶ ماه نسبت به احداث واحدها اقدام کنند در غیر این صورت شاهد ابطال امتیاز از این خانوارها خواهیم بود.
بازوند، همچنین با توجه به تصویب کلیات لایحه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ، گفت: با این اقدام شاهد ارزش افزوده کلیه امکانات در این منطقه خواهیم بود و این مرهون تلاش ها و پیگیری نماینده قصرشیرین و همچنین مجمع نمایندگان استان کرمانشاه است که به طور جدی در مجلس و در جریان سفر رئیس جمهوری و معاون اول ، پیگیر امور بودند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز گفت: باید تلاش کنیم از فرصتی که هم اکنون به واسطه زلزله برای استان فراهم شده است برای بازسازی و ساخت و ساز استفاده کنیم و این مهم به همت مسئولان ارشد نظام از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری محقق شد تا ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده ناشی از زلزله پارسال در غرب کرمانشاه شتاب گیرد.
مهرداد سالاری افزود: در شهرها قرار شد که مستاجران واحدهای تخریبی که زمین نداشتند ، اداره کل راه و شهرسازی یک قطعه زمین در قالب مجتمع به صورت رایگان به هر ۲ مستاجر واگذار کند ضمن اینکه به این افراد نیز وام ۵۰۰ میلیون ریالی ساخت داده می شود.
وی اظهار داشت: کار پالایش در سرپل ذهاب ادامه دارد ولی در قصرشیرین تنها ۱۳۵ تن واجد شرایط این طرح هستند که امروز ۶۰ قطعه زمین به آن ها واگذار شد.
وی ادامه داد: واگذاری زمین در قصرشیرین در منطقه قصر جدید است که معابر و زیرساخت ها آن از جمله آب ، روشنایی و فاضلاب فراهم است و تنها افراد باید همت کنند تا هرچه سریعتر کار احداث واحدهای مسکونی را به انجام برسانند.
در جریان زلزله پارسال ، ۹۶۰ واحد در قصرشیرین شامل ۶۵۰ واحد مسکونی شهری و ۳۱۰ واحد مسکونی روستایی تخریب شد.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :