به گزارش کلهرنیوز ، داریوش جودکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در مشکلات این روزهای بازار پرنوسان خودرو به همراه همکاران به شهرستان صحنه رفتیم تا از نزدیک وضعیت تولیدات خودرو این کارخانه را رصد کنیم.
وی اظهار داشت که به صورت روزانه تولیدات این کارخانه زیر ذره بین این اداره کل و ادارات نظارتی است و ورود و خروج محصولات را بررسی می کنیم.
او گفت: کارخانه ایران خودرو صحنه هم اکنون در حال بارگیری و ارسال خودرو برای مشتریان است.
وی افزود: در این بازرسی مسئولان کارخانه اذعان کردند که وجود تعداد خودروها به دلیل کمبود قطعات است ولی به محض تکمیل قطعات از کارخانه مرکزی ظرف ۷۲ ساعت خودرو تکمیل و برای نمایندگی ها و نهایت مشتری ارسال می گردد.
جودکی اضافه کرد: هرچند این اداره کل به صورت روزانه تولیدات کارخانه را رصد خواهد کرد ولی امروز بیش از هر زمان دیگری کنترل نابسامانی بازار نیازمند حضور پر رنگ نهادهای نظارتی و همدلی و همراهی مردم برای ساماندهی بازار است.
در بازدید مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از کارخانه ایران خودرو صحنه، مدیرعامل ایران خودرو نیز در پاسخ سئوالی مبنی بر وجود این همه خودرو گفت: خودروهای مونتاژی در پارکینک این شرکت به علت عدم تکمیل قطعات است و اگر قطعات خودرویی به ما تحویل شود ظرف ۷۲ ساعت خودروهای تولیدی به دست مشتریان خواهد رسید.

** فرماندار صحنه: احتکار خودرو در صحنه تائید یا تکذیب نمی شود 
فرماندار صحنه نیز در این ارتباط گفت: صحت و یا رد خبر احتکار خودرو در این شهرستان به زودی توسط اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه اعلام خواهد شد.
نورالدین فرزادی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه کارخانه ایران خودرو در صحنه تنها یک واحد مونتاژ است و تولید کننده محسوب نمی شود، اظهار داشت: این کارخانه زیرنظر مستقیم تهران فعالیت می کند و حق هیچ گونه پذیرش و یا سفارش فروش خودرو را ندارد.
وی افزود: در بازدیدی که از این واحد تولیدی به عمل آمد، بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ آن وجود دارد.
فرزادی پور خاطرنشان کرد: این حجم از خودرو به دلیل کمبود تعدادی از قطعات که وارداتی هستند، در پارکینگ قرار گرفته اند و هنوز آماده تحویل نیستند.
فرماندار صحنه با اشاره به اینکه از وظایف ذاتی تعزیرات حکومتی بررسی اینگونه موارد در شرایط حساس امروز است، یادآور شد: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان دیروز یکشنبه از ایران خودرو این شهرستان بازدید کرد و پس از بررسی های کارشناسان خبر تائید یا تکذیب احتکار خودرو در این شهرستان به اطلاع مردم خواهد رسید.
کارخانه ایران خودرو صحنه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۴ آغاز شد.
در مرحله نخست این کارخانه و در یک شیفت کاری، سالانه ۱۵ هزار دستگاه پژو پارس تولید می شود که این میزان در ۲ شیفت کاری به سالانه ۳۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.
کارخانه خودروسازی ایران خودرو کرمانشاه در ۳۰ هکتار وسعت و در شهرک صنعتی صحنه واقع شده است./ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :