به گزارش کلهرنیوز ، ورزشکار اعزامی کرمانشاه به رقابت های آسیایی جاکارتا در ۱۰ رشته شامل فوتبال، قایقرانی، کبدی، سپک تاکرا، واترپلو، کاراته، دو و میدانی، وزنه برداری، پینگ پنگ و شیرجه با حریفان خود به رقابت پرداختند.
از ۲۰ ورزشکار کرمانشاهی اعزامی به مسابقات آسیایی جاکارتا، ۱۴ نفر آن ها را آقایان و ۶ نفر نیز بانوان تشکیل می دادند.
آزاده صیدی، فاطمه کرمی، محمد قربانی و محمدامین نصرتی در کبدی و حسین کیهانی در دو و میدانی ماده سه هزار متر با مانع مدال طلا، نازنین رحمانی ۲ مدال نقره و ارشیا الماسی و محمدجواد عباسی در واترپلو به همراه پگاه زنگنه در کاراته به نشان برنز بازی های آسیایی ۲۰۱۸ دست پیدا کردند.
شاهین عباسیان و مهدی مهدی خانی در فوتبال، فاطمه کرمجانی، امیرمحمدفتاح پور و علی اجاقی در قایقرانی، محمد صفایی، سینا رضایی و مهرداد جعفری در سپک تاکرا، کیانوش رستمی در وزنه برداری، ندا شهسواری در پینگ پنگ و شهنام نظرپور در شیرجه سایر ورزشکاران اعزامی کرمانشاه به مسابقات بودند که موفق به کسب مدال نشدند.
هرچند شاید پیش از آغاز مسابقات علاقه مندان به ورزش منتظر کسب مدال از سوی فوتبالیست ها، قایقران ها و وزنه بردار و شیرجه رو کرمانشاهی بودند اما آنها نتوانستند آنگونه که باید ظاهر و دست پر مسابقات را ترک کنند.

** طلای ارزشمند کیهانی در دو سه هزار متر با مانع
مرحله فینال مسابقات دو و میدانی ماده سه هزار متر با مانع در حالی برگزار شد که حسین کیهانی دونده کرمانشاهی با کسب مقام قهرمانی، هفدهمین مدال طلای کاروان ایران را نیز به ارمغان آورد.
وی در رقابتی تنگانگ با حریفان خود موفق شد با زمان هشت دقیقه و ۲۲ ثانیه از خط پایان عبور کند و مدال طلا را ب

ه گردن بیاویزد، در این بخش دوندگان قطر و ژاپن نیز به ترتیب قهرمانی و نایب قهرمان شدند.
کیهانی در مرحله فینال دو سه هزار متر با مانع ابتدا به عنوان نفر هشتم دور اول را طی کرد، وی سپس در دور دوم به عنوان نفر ششم معرفی شد و در پایان دور سوم نیز به رتبه هفتم تنزل پیدا کرد.
این دونده کرمانشاهی در دور چهارم رتبه پنجم و و در دور پنجم رتبه چهارم را کسب کرد تا در سه دور پایانی برای کسب مدال رقابت سختی با حریفان داشته باشد.
کیهانی در حالی که دور آخر را آغاز کرد که در رده سوم قرار داشت اما توانست در گام های آخر از رقبای قطری و ژاپنی پیشی گرفته و مدال طلای مسابقات را با شایستگی کسب کند.
این دونده کرمانشاهی همچنین در مسابقات ماده پنج هزار متر نیز نماینده کشورمان بود که در نهایت با ثبت رکورد ۱۴ دقیقه و هشت ثانیه و ۶۹ صدم ثانیه به مقام چهارمی بسنده کرد و از کسب مدال بازماند.

** چهار طلای ارزشمند برای چهار کبدی کار کرمانشاهی
تیم های ملی کبدی زنان و مردان ایران با حضور و درخشش چهار بازیکن کرمانشاهی خود به نام های آزاده صیدی، فاطمه کرمی، محمد قربانی و محمدامین نصرتی عنوان قهرمانی آسیا و مدال طلای رقابت های ۲۰۱۸ جاکارتا را کسب کردند.
در فینال مسابقات بانوان، تیم ملی ایران با درخشش صیدی و کرمی ورزشکاران کرمانشاهی خود ۲۷ بر ۲۴ از سد تیم پرقدرت هند گذشت و قهرمان آسیا شد.
این تیم قبل از حضور در فینال نیز موفق به شکست تیم های کره جنوبی، بنگلادش و تایلند شده اما در مقابل چین تایپه نتیجه را واگذار کردند.
در فینال کبدی مردان آسیا نیز تیم کشورمان با حضور قربانی و نصرتی موفق شد ۲۶ بر ۱۶ از سد کره جنوبی عبور کند و با شایستگی بر سکوی قهرمانی بایستد.
تیم کبدی آقایان ایران در مسابقات قبلی خود به ترتیب از سد تیم های ژاپن، پاکستان و مالزی گذشته بود.

** ۲ نشان نقره برای نازنین رحمانی در روئینگ
نازنین رحمانی یکی دیگر از ورزشکاران مدال آور کرمانشاه در مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ بود که در رشته روئینگ و در بخش چهار نفره و ۲ نفره صاحب ۲ مدال ارزشمند نقره شد.
وی ابتدا در ترکیب تیم چهار نفره بانوان ایران در فینال بخش سبک وزن به رقابت با حریفان خود پرداخت که وی و هم تیمی هایش موفق شدند با زمان هفت دقیقه و چهار ثانیه و ۳۸ صدم ثانیه از خط پایان عبور و مقام نایب قهرمانی را کسب کنند.
در این رشته پاروزنان ویتنام و کره جنوبی به ترتیب مقام های قهرمانی و سوم را کسب کردند.
رحمانی همچنین در ترکیب تیمی دو نفره همراه با مریم پارسا با ثبت زمان هفت دقیقه و ۴۸ ثانیه و ۳۸ صدم ثانیه پس از چین در جایگاه دوم قرار گرفت و دومین مدال نقره خود را بدست آورد.

** پگاه زنگنه مدال برنز کاراته را کسب کرد
یکی دیگر از ورزشکاران کرمانشاهی حاضر در مسابقات آسیایی ۲۰۱۸، پگاه زنگنه در رشته کاراته بود که موفق به کسب مدال برنز رقابت های آسیایی شد.
زنگنه نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم کشورمان بود که توانست با ۲ پیروزی و یک شکست به مدال برنز مسابقات کاراته بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا دست یابد.
وی پس از آنکه در دور نخست مسابقات با قرعه استراحت روبرو شد در مرحله دوم به مصاف کاراته کایی از قزاقستان رفت و در حالی که تلاش ۲ ورزشکار برای کسب امتیاز نتیجه ای در برنداشت با رای داوران بازنده اعلام شد.
زنگنه اما با صعود حریف قزاقستانی خود به دیدار فینال توانست به گروه بازنده ها راه یابد و در این مرحله ابتدا سه بر صفر از سد ورزشکار ازبکستانی گذشت تا به دیدار رده بندی برسد.
بانوی کاراته کا کرمانشاهی در این مرحله نیز با حریفی از ویتنام روبرو شد که در دیداری برتر با حساب ۱۰ بر صفر پیروز شد تا به مدال برنز دست پیدا کند.

** ۲ مدال برنز برای ورزشکاران واترپلوی کرمانشاهی 
تیم ملی واترپلوی ایران با درخشش ارشیا الماسی و محمدجواد عباسی ورزشکاران کرمانشاهی خود موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شد.
تیم واترپلوی کشورمان در اولین مسابقه دور مقدماتی با حضور بازیکنان کرمانشاهی خود به مصاف سنگاپور رفت و با نتیجه ۱۱ بر پنج حریف خود را شکست داد، همچنین تیم ایران در دومین مسابقه نیز ۱۶ بر ۱۱ از سد کره جنوبی گذشت.
این تیم در سومین و آخرین مسابقه دور مقدماتی با قزاقستان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی مسابقه داد ولی در نهایت با حساب ۹ بر پنج نتیجه را واگذار کرد اما توانست به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.
ملی پوشان واترپلوی ایران در این مرحله برای راه یابی به مرحله نیمه نهایی به مصاف عربستان رفتند و توانستند با برتری ۱۵ بر هفت به جمع چهار تیم برتر راه یابند ولی در مرحله نیمه نهایی با قبول شکست ۱۸ بر هفت مقابل ژاپن از صعود به دیدار نهایی باز ماندند و راهی دیدار رده بندی شدند.
تیم کشورمان در آخرین مسابقه خود با چین مسابقه دادند و در حالی که در پایان وقت معمول مسابقه برابر این تیم هشت بر هشت مساوی شده بود در ضربات پنالتی با نتیجه هشت بر هفت صاحب برتری شد و توانست به مدال برنز این رقابت ها برای اولین بار دست پیدا کند.
در پایان مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، کاروان ایران که با ۳۷۸ ورزشکار در این رقابت ها حضور پیدا کرده بود در نهایت با کسب ۲۰ مدال طلا، ۲۰ مدال نقره و ۲۲ مدال برنز در جایگاه ششمی این رقابت ها قرار گرفت.
در این دوره از بازی ها بیش از ۱۱ هزار ورزشکار از ۴۵ کشور آسیایی در ۴۰ رشته و ۴۶۲ ماده ورزشی با هم رقابت کردند که در پایان چین، ژاپن، کره جنوبی، اندونزی و ازبکستان توانستند رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص دهند./ منبع و به نقل از ایرنا

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :